Obecnie WeNet to 19 biur w całej Polsce, ponad 50 tysięcy klientów z sektora MŚP, ponad 30 tysięcy zbudowanych stron internetowych. We wrześniu firma będzie obchodzić swój pierwszy rok działalności pod nową marką i zapowiada dalszy rozwój narzędzi, umożliwiających MŚP działanie w sieci, które będą dostosowywane do potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku zarówno w Polsce jak i zagranicą. – Obecnie mamy przychody na poziomie ponad 160 mln zł i rozwijamy się w dwucyfrowym tempie – podkreśla Michał Wrzesiński, prezes zarządu WeNet i prof. SGH.
30 lat doświadczenia w biznesie
Za grupą WeNet stoi 30 lat doświadczenia, z których ostatecznie w 2021 roku wyrosła jako nowa marka. Mowa m.in. o Panoramie Firm czy Polskich Książkach Telefonicznych, pionierach marketingu lokalnego w latach 90-tych, a wyszukiwarek internetowych od samego początku XXI wieku. Ważnym źródłem, z którego czerpie marka WeNet była też spółka CS Group, która powstała w celu rozwoju oferty produktowej w zakresie marketingu online i budowy zaplecza technologicznego. Na przestrzeni lat w znacznym stopniu zmieniał się model biznesowy firmy, która wyspecjalizowała się w doradztwie i wdrażaniu efektywnych rozwiązań marketingu w sieci, stale poszerzając zakres kompleksowego wsparcia dla MŚP. W końcu w 2019 roku miała miejsce konsolidacja CS Group i Panoramy Firm.
Wszystkie te zmiany zaowocowały rebrandingiem i pojawieniem się w 2021 roku nowej technologicznej spółki WeNet – eksperta marketingu internetowego, koncentrującego swoją działalność na wspieraniu wszystkich branż sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Kompleksowa oferta produktów spółki obejmuje tworzenie stron www, działania SEO, lokalny marketing internetowy czy e-commerce. Firma czerpie nie tylko ze znanych na rynku rozwiązań, ale także tworzy nowe, dedykowane produkty na bazie doświadczenia zespołów R&D, aby umożliwić małym przedsiębiorcom korzystanie z narzędzi do tej pory dostępnych głównie dla większych podmiotów. Dział Customer Care WeNet dba o relacje i opiekuje się klientami podczas całego okresu współpracy.
- Od początku przyświecał nam zawsze jeden cel: podążać za klientem, za przedsiębiorcą, odpowiadać na jego oczekiwania. A te oczekiwania z biegiem lat ewoluowały, zmieniał się rynek, technologie i zmienialiśmy się my. Sektor MŚP to trzon gospodarki – stanowią one 99,8% polskich przedsiębiorstw, wytwarzają 49,1% PKB i zatrudniają blisko 7 mln osób. Mali i średni przedsiębiorcy stale mierzą się z wieloma wyzwaniami, takimi jak np. pandemia, zmieniające się środowisko podatkowe czy rosnąca inflacja, dlatego potrzebują narzędzi, aby pozyskiwać klientów i, niezależnie od sytuacji zewnętrznej, nie tylko przetrwać, ale się rozwijać. Dlatego stale rozbudowujemy naszą ofertę narzędzi marketingu online dostępnych w korzystnym abonamencie – podkreśla Michał Wrzesiński, prezes zarządu WeNet, prof. SGH.
Ponad 1000 doradców internetowych i 160 mln zł przychodów
WeNet dostrzega olbrzymi potencjał sektora MŚP. To między innymi niewielkich rozmiarów przedsiębiorstwa, takie jak chociażby serwisy samochodowe, firmy budowlane, usługi z obszaru beauty i wiele innych, które stanowią stały element rynku usługowego, a ze względu na rodzaj działalności nigdy w pełni nie przejdą do świata wirtualnego. Z drugiej strony w obecnych czasach nie istnieje biznes, który nie potrzebowałby promocji online. To właśnie tam może znaleźć nowych klientów, którzy zapewnią mu efekt skali. Nawet jeśli bazuje na poleceniach, ważne, aby nowi klienci mogli znaleźć na jego temat informacje i opinie w sieci.
- Przedsiębiorcy mają bardzo wiele obowiązków i często nie mają czasu lub możliwości, by nieustannie dokształcać się w tej dziedzinie i we własnym zakresie prowadzić efektywne działania. Dlatego ponad 1000 naszych doradców internetowych pomaga im zaplanować działania promocyjne i wdraża efektywne narzędzia marketingowe, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą skoncentrować się na zasadniczej części swojego biznesu. Przedsiębiorcy cenią WeNet za indywidualne podejście i ofertę dobraną do ich aktualnych potrzeb spośród takich rozwiązań jak responsywne strony internetowe, ich pozycjonowanie, kompleksowe narzędzia budowy widoczności w sieci dopasowane do obszaru działania firmy, reklama online czy budowa e-sklepów – dodaje Wrzesiński.
Co ważne, wiedząc, że płynność finansowa to jedno z ważnych wyzwań stojących przed przedsiębiorcami, WeNet oferuje swoim klientom produkty budujące widoczność w sieci w innowacyjnym modelu subskrypcyjnym. Dzięki temu przedsiębiorcy po pierwsze nie muszą zainwestować dużych nakładów finansowych na początku współpracy, na przykład podczas tworzenia strony internetowej. Takie podejście przekłada się na zainteresowanie usługami WeNet i wpływa na kondycję firmy, która pracuje dziś dla 50 tysięcy klientów.
- Obecnie mamy przychody na poziomie ponad 160 mln zł, a ze spółkami zależnymi jest to rząd wielkości 180 mln zł. Rozwijamy się w dwucyfrowym tempie, jeżeli chodzi o wzrost przychodów zarówno w tym roku, jak i w poprzednim. Jesteśmy firmą technologiczną – ponad 90% produktów wytwarzamy wewnętrznie, wykorzystując własne rozwiązania. Skala, na jaką działamy umożliwia coraz większą automatyzację produkcji, testujemy zastosowania AI, wchodzimy na rynek z coraz bardziej zaawansowanymi produktami. Jesteśmy nastawieni na dynamiczny rozwój zarówno w Polsce – nowe rozwiązania jeszcze bardziej ułatwiające rozwój małym przedsiębiorcom – jak i zagranicą – zaznacza Michał Wrzesiński, prezes zarządu WeNet.