Według informacji, do których dotarła redakcja FT.com Europe, Google obecnie rozmawia z Hollywood na temat płatnego strumieniowania filmów wideo. Argumenty wykorzystywane przez YouTube’a to mający mieć wkrótce premierę projekt Google TV, który z pewnością ma duży potencjał, a także wprowadzenie filmów w świat społecznościowy.
Przeczytaj koniecznie: YouTube: Nowy ekran końcowy video
A YouTube niewątpliwie jest jednym z pionierów web 2.0 i, wbrew pozorom, jest atrakcyjną propozycją dla wytwórni filmowych, zwłaszcza w przypadku tak rozpoznawalnej i udanej platformy, jaką jest portal Google’a.
Wypożyczalnia YouTube pozwoli na strumieniowanie dowolnego filmu z oferty za maksimum pięć dolarów (w przypadku największych hitów). Negocjacje cenowe trwają już od paru miesięcy, jednak w związku z nadchodzącymi premierami telewizji Google’a i Apple’a, wszystkim powoli zaczyna się spieszyć.
Polecamy również na Chip.pl: Strumieniowane filmy na iTunes?