Zobacz, jak wyglądało MeetUp® 2018 w Krakowie [ZDJĘCIA, WIDEO]

2018-09-20 2:00

22 tysiące uczestników, 260 twórców i 17 milionów osób, do których wydarzenie dotarło w internecie. Tak właśnie wyglądał tegoroczny MeetUp® w Krakowie - czyli największe w Polsce spotkanie twórców internetowych z fanami. Zobacz, jak wyglądał największy event, który połączyło internetowych twórców z ich fanami.

Rekordowe 22 000 uczestników
Zaangażowanie fanów, którzy chcą spędzić czas w towarzystwie swoich internetowych idoli to najważniejszy aspekt całego spotkania. W tym roku udało się pobić zeszłoroczny wynik - na wydarzeniu pojawiło się ponad 22 000 osób. Uczestnicy MeetUp® mieli do dyspozycji trybuny i całą płytę obiektu, na której ustawiono stoiska partnerów imprezy. Najważniejszą atrakcją była oczywiście główna scena - to tam odbywały się koncerty Young Multi, Magdy Beredy, My3, Roksany Węgiel i Zuzy Jabłońskiej oraz pokazy innych twórców.

- MeetUp® jest jednym z najlepszych sposobów na poznanie świata, w którym żyją nastolatkowie. Tak zwana “Generacja Z” to osoby, które nie znają świata bez internetu. Dlatego na wydarzeniu pojawiło się także wielu rodziców, którzy towarzyszyli dzieciom - na miejscu mogli zobaczyć jak wiele oferują im jutuberzy i zrozumieć na czym polega ich fenomen - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu Gethero, organizatora wydarzenia.

260 twórców
Ze względu na skalę bardzo ciężko określić łączą popularność wszystkich twórców, którzy pojawili się na MeetUpie. Ale świetne wyobrażenie wielkości eventu daje spojrzenie na ambasadorów wydarzenia - Reziego, Izaka i Friza. Ich kanały w social mediach obserwuje i subskrybuje ponad 10 milionów osób. Fani mogli spędzić cały dzień z idolami, zrobić sobie z nimi zdjęcia i zebrać autografy w tak zwanych “meeting boxach”, gdzie mogli spotkać między innymi od: Poszukiwacza, Rozczarowanych, Agnieszkę Grzelak, WiP Bros i The Unboxall.

Obecni byli twórcy z YouTubowych kanałów lifestyle’owych, muzycznych, gamingowych, motoryzacyjnych, beauty, fashion, rozrywkowych i fit. Na imprezie pojawili się również TikTokerzy (dawniej Muserzy), czyli twórcy korzystający z aplikacji TikTok (dawniej Musical.ly), która stała się w ostatnich latach istnym fenomenem wśród nastolatków. Wśród nich były największe gwiazdy, takie jak Dominik Rupiński, Kinga Sawczuk (Kompleksiara), Julia Kostera, Siostry Żugaj i Katka.

17 milionów osób w zasięgu
Popularność MeetUp®, jako wydarzenia świata internetu, najlepiej oddaje liczba osób, do których za pośrednictwem mediów społecznościowych dotarły komunikaty dotyczące imprezy. Było to ponad 17 milionów osób, czyli połowa populacji Polski. Niemal wszystkie wypowiedzi internautów na temat MeetUp® - bo aż 95 [proc., było pozytywnych.

1,3 miliona wyświetleń
W ramach promocji imprezy trzech ambasadorów wydarzenia stworzyło filmy, w których w prawdziwym życiu odtwarzają popularną grę - Fortnite. Wszystkie 3 filmy od publikacji zostały wyświetlone ponad 1,3 miliona razy. Były tym samym świetną promocją imprezy oraz miasta, w którym były kręcone - czyli oczywiście Krakowa. Filmy można znaleźć na kanałach twórców: Rezigiusza, Friza czy Izaka.

MeetUp Kraków 2018

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE MeetUp Kraków 2018

2 organizatorów i 13 partnerów
Organizatorem MeetUp® 2018 jest agencja kreatywna GetHero, która zajmuje się influencer marketingiem i współpracą z twórcami. Drugim organizatorem jest Miasto Kraków, które już rok temu dostrzegło ogromny potencjał drzemiący w internetowej społeczności.

Dziś, po drugim MeetUp®ie zorganizowanym w tym mieście można śmiało stwierdzić - Kraków jest stolicą polskiego YouTube’a. Duży wpływ na imprezę mieli również jej partnerzy, którzy odpowiadali za dodatkowe atrakcje. Wśród nich znaleźli się: Miasto Kraków, Małopolska, Zott, Wawel, Garnier, Coca–Cola, Starlink, Pizza Guseppe, X-KOM, LG Polska, Tauron Arena Kraków, Radio Eska i portal ApyNews.pl. To dzięki nim uczestnicy mogli zagrać w ulubione gry, zrobić smoothie jeżdżąc na rowerze, zjeść przekąski, a także spotkać się na ich stoiskach z twórcami.

Najnowsze