Uczestnicy konkursu mają do wyboru 10 zadań z obszaru analityki rynku energii. Przykładowe tematy zadań konkursowych dotyczą kształtowanie popytu na energię w kontekście ustawy i pakietu klimatycznego, modelowania narzędzi do prognozowania cen oraz analizy scenariuszowej rozwoju rynku węgla.
– Cieszę się, że po raz kolejny wspólnie z polskimi uczelniami mamy możliwość budowania polskiego potencjału intelektualnego, który w niedalekiej przyszłości będzie kształtował polską gospodarkę. Współpraca uczelni z przedsiębiorstwami przynosi korzyści obydwu stronom. Inspiruje pomysły, które mogą być wykorzystane przez naszą firmę i w ten sposób przyczynia się do wzrostu jej konkurencyjności i innowacyjności – mówi Mirosław Kowalik, prezes Enei S.A.
Przeczytaj również: Enea zawiesiła skompromitowaną wiceprezes Elżbietę Piwońską
– Zależy nam na tym, by młodzi, zdolni i rozwijający się ludzie mieli szanse zapoznać się z tajnikami rynku energii jeszcze na etapie studiów. W ten sposób, kończąc edukację, są bogatsi o ekspercką wiedzę i mogą związać swoją karierę z naszą Grupą. Udział w konkursie z pewnością korzystnie wpłynie na pozycję jego uczestników na rynku pracy – podsumowuje Dawid Klimczak, prezes Enei Trading, spółki z Grupy Enea, która czuwa nad merytoryczną stroną konkursu.
Termin nadsyłania zadań konkursowych upływa 31 sierpnia 2017 roku. Nie oznacza to jednak, że studenci nie będą mieli wsparcia ze strony profesjonalistów. W trakcie pracy nad projektami konkursowymi członkowie drużyn konkursowych będą mieli możliwość uczestnictwa w spotkaniach oraz tele- i wideokonferencjach z udziałem ekspertów z Grupy Enea. Organizowane wydarzenia staną się okazją do zasięgnięcia konsultacji eksperckiej. Enea liczy również na to, że przyczynią się one do zacieśnienia współpracy między sektorami biznesu i oświaty.
Drużyny, które zakwalifikują się do udziału w uroczystym finale, będą musiały zaprezentować prace przed Kapitułą Konkursu. W skład jury wejdą profesorowie uczelni wyższych oraz pracownicy Grupy Enea.
Zobacz także: Wiceprezes Enei ukryła, że pracowała w Milicji Obywatelskiej [ZDJĘCIA]
Laureatami 1. edycji konkursu „Modelowanie rynku energii" zostali: Magdalena Kłosowska, Dariusz Ratajczyk i Paulina Zięba z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zostali oni nagrodzeni za wnikliwą analizę kształtowania cen energii oraz sposób prezentacji wyników.
Partnerem strategicznym konkursu została Enea. Za poziom merytoryczny konkursu odpowiada Enea Trading – spółka z Grupy Enea, która dysponuje know-how związanym z takimi obszarami, jak: handel energią elektryczną i gazem ziemnym, prawa majątkowe, uprawnienia do emisji dwutlenku węgla, węgiel oraz biomasa. Enea Trading zajmuje się pozyskiwaniem dla Grupy Enea energii elektrycznej i podstawowych paliw produkcyjnych, jak również do jej kompetencji należy zarządzanie portfelami Enei, Enei Wytwarzanie i Enei Operator. Ponadto spółka tworzy strategię działań biznesowych na hurtowym rynku energii i wykazuje aktywność na rożnych rynkach z sektora energetyki. Enea Trading jest animatorem rynku na Towarowej Giełdzie Energii, a dodatkowo prowadzi działalność na giełdach EEX i EPEX SPOT.
Źródła: konkurs.kariera.enea.pl, enea-pl