Wspieraj w Internecie
Pandemia koronawirusam sprzyja zakupom przez Internet. Odsetek konsumentów, którzy zamawiają towary i usługi w sieci, cały czas rośnie. Przez Internet częściej kupujemy też produkty spożywcze. Taka forma zakupów jest nie tylko wygodna, ale także bezpieczna, zważając na obecną sytuację związaną z koronawirusem. Zamawiając ubrania, prezenty, czy żywność, warto postawić na lokalne wyroby, które w porównaniu z produktami dużej korporacji, często wygrywają jakością, a czasem także i ceną. To właśnie u małych firm czy manufaktur można znaleźć niepowtarzalne produkty, często od początku do końca wytworzone w zrównoważony sposób.
Kupuj lokalnie
Podobnie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o zakup podstawowych produktów spożywczych. W każdej miejscowości znajdziemy duże sklepy, należące do znanych międzynarodowych koncernów. Jeśli chcemy wspierać lokalny biznes, warto w związku z tym dokonywać podstawowych zakupów w małych, rodzinnych sklepach. Może być tu nieco drożej, ale na pewno zakup w tym miejscu przyczyni się do wsparcia i rozwoju rodzinnego biznesu. Z kolei, jeśli chcemy kupić najświeższe, najbardziej dorodne, najzdrowsze warzywa i owoce – udajmy się na targ. Kupując w takich miejscach, możemy być pewni, że warzywa czy owoce nie zostały zebrane lub zerwane niedojrzałe po to, aby jak najdłużej wytrzymały na półce sklepowej. Co najważniejsze, targowisko to doskonałe miejsce, aby wesprzeć drobnych przedsiębiorców. Pamiętajmy też o tym, by raz na jakiś czas zamówić coś ze swoich ulubionych restauracji, umożliwiając im dalsze działanie – płacenie rachunków i wynagrodzeń.
ZOBACZ: Tauron z nowym prezesem! Jest nim były wiceprezes PGE
Polecaj w sieci
Jeszcze w czasach przed koronawirusem wiele się mówiło o tym, że warto wspierać małe, lokalne firmy. Teraz jeszcze bardziej potrzebują one wsparcia, choćby w Internecie. Jak wiadomo, pozytywne opinie o firmie w mediach społecznościowych czy w Google budują wiarygodność biznesu w oczach potencjalnych klientów. Wielu konsumentów korzysta z opinii jako odniesienie do ostatecznego wyboru firmy. Jest to szczególnie istotne w odniesieniu firm w branżach, takich jak gastronomia, zakwaterowania, opieka medyczna, sklepy odzieżowe, salony fryzjerskie, kosmetyczne, sklepy spożywczych lub usługi naprawcze. Kiedy więc jesteśmy usatysfakcjonowani produktami bądź usługami danej firmy, warto poświęcić kilka minut na napisanie pozytywnej recenzji w sieci. Pamiętajmy, że każdy pozytywny głos ma znaczenie.
Szukaj lokalnych firm
W związku z pandemią i przestojem na rynku małe biznesu potrzebują naszej pomocy jeszcze bardziej. Jak je znaleźć? Przede wszystkim w Internecie. Coraz więcej lokalnych firm ogłasza się w mediach społecznościowych. Grupy lokalnych społeczności lub poświęcone firmom w kryzysie, umieszczają posty reklamujące polskich przedsiębiorców. Warto także wziąć udział w dyskusji pod konkretnym postem. Dzięki temu może znaleźć się ktoś, kto poleci kolejnych zaufanych polskich producentów. Informacji o małych biznesach możemy szukać również wśród własnych znajomych – tworząc post z pytaniem na Facebooku czy Twitterze. Social media to przestrzeń, w której ma dochodzić do interakcji, wymiany opinii, przekazywania informacji.