Za utrzymanie i modernizacji torów w Polsce odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) oraz kilku innych zarządców infrastruktury. Co roku otrzymują oni na ten cel 2,7 mld zł. Teraz Ministerstwo Infrastruktury wnioskowało o 4 mld zł rocznie. Pieniędzy jednak nie otrzyma, bo nie zgodził się na to resort finansów.
Zobacz koniecznie: Oni dostali najwięcej z 500+. Zobacz rekordowe wypłaty nowego świadczenia
- Istotne (…) jest zwrócenie uwagi na priorytet wyznaczony Ministrowi Finansów (…) zapewnienia finansowania ważkich zadań państwa wskazanych w exposé Pani Premier Beaty Szydło, w tym m.in. Programu 500+ — napisał Piotr Nowak, wiceminister finansów, w opinii do projektowanych przepisów, czytamy w "PB".
— Czekamy na finalizację ministerialnych uzgodnień. To dla nas ważne m.in. dlatego, że gwarantuje zabezpieczenie funduszy na świadczenie usług o wysokim standardzie. Zrealizowaliśmy oraz realizujemy wielomiliardowe kontrakty na modernizację sieci. W kolejnym etapie chcemy podpisać z wykonawcami długofalowe umowy na jej utrzymanie, musimy mieć zagwarantowane finansowanie — mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Źródło: "Puls Biznesu"