Krzysztof  Sadowski . Forum Ekonomiczne Karpacz 2022

i

Autor: Tomasz Golla/Super Exoress

Karpacz 2022

Aircommerce - czyli jak za duże paczki zwiększają emisję CO2. Jest jednak rozwiązanie

2022-09-13 16:30

W studiu SuperBiznesu w trakcie XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu gościł Krzysztof Sadowski, prezes zarządu DS Smith Polska działającego również w krajach Bałtyckich. Tematem rozmowy były zmiany w opakowaniu produktów, idące w kierunku ekologicznych rozwiązań, oraz zjawisko AirCommerce, czyli niewłaściwego dopasowywaniu rozmiaru opakowań do produktu.

SuperBiznes: Jakie proekologiczne innowacje są wdrażane w opakowywaniach produktów i jakie inwestycje w tej kwestii poczyniła firma?

Krzysztof Sadowski, prezes zarządu DS Smith Polska: Zacznę od tego, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że świadomość ekologiczna klientów wzrosła w ostatnich latach, a także świadomość klientów biznesowych, z branży żywnościowej etc. Wszyscy chcą ekologicznych opakowań. Dla siebie widzimy dwa obszary zielonej transformacji. Po pierwsze, redukcja CO2, o której tyle się mówi. Druga rzecz to zastępowanie opakowań plastikowych opakowaniami, które my produkujemy. Te opakowania są w 100% recyklingowane, podczas gdy np. z 23 mln ton plastików traktowanych jako odpad tylko 1/3 jest recyklingowana. Z punktu widzenia środowiska nasza rola jako producenta opakowań na bazie papieru jest ogromna. Mogę się pochwalić, że w ciągu ostatnich dwóch lat udało nam się zastąpić 313 mln sztuk opakowań plastikowych, opakowaniami na bazie papieru. 

Forum w Karpaczu 2022: Krzysztof Sadowski

Chce powiedzieć również i to, że blisko 90 proc. papierów, które używamy do naszych opakowań to papier to produkowany z makulatury w cyku zamkniętym. My to oszacowaliśmy i wiemy, że cykl obiegu opakowania to 14 dni. Od wyprodukowania, do użycia przez naszych klientów, po ponowne wyprodukowanie papieru z tej makulatury. Przewaga opakowań na bazie makulatury, jeśli zestawimy je z plastikiem, jest oczywista. Drugi obszar, czyli redukcja emisji CO2 - pole do popisu jest olbrzymie. Na przykład, w skutek niedopasowania opakowań do rozmiaru produktu, corocznie produkujemy 46 tys. ton emisji CO2, to jest miliony niepotrzebnych transportów.

Całą rozmowę można obejrzeć powyżej - w naszym playerze.

Sonda
Zastanawiałeś się nad tym?

- Bardzo ważne w walce o zieloną przyszłość są także innowacje. Jako dostawca opakowań przyjaznych środowisku pracujemy dla czołowych firm z branży FMCG, sieci detalicznych i firm przemysłowych, dostarczając im innowacyjnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, które pomagają zwiększać sprzedaż, ograniczać koszty, zarządzać ryzykiem i minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Otwarte właśnie w Bełchatowie Centrum Innowacji i Produkcji Opakowań Wspierających Zrównoważony Rozwój ma wzmocnić potencjał krajowych i międzynarodowych firm oraz pozycję Polski w walce o zrównoważoną przyszłość, będąc jednocześnie odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na innowacje - mówi Sadowski.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze