Allegro inwestuje miliard zł w ułatwienia dla klientów

2020-02-14 16:49 KI
Francois Nuyts
Autor: Materiały prasowe Francois Nuyts, Prezes Zarządu Allegro

Allegro planuje zainwestować 1 mld zł w rozwój ekosystemu Allegro. Firma chce, by korzystanie z platformy przez klientów i sprzedawców stało się jeszcze wygodniejsze. Najważniejsze inwestycje zaplanowane na 2020 rok to przede wszystkim rozwój Allegro Smart! i usprawnienie dostaw.

Allegro co miesiąc odwiedza 18 mln Polaków. Dzięki usłudze Allegro Smart! coraz częściej robią zakupy codziennie. Smart! dostępny jest już w ponad 70 mln ofert, a dzięki niemu klienci zdołali zaoszczędzić 500 mln zł na kosztach dostawy. Smart! umożliwia dostawę do ponad 20 tys. punktów odbioru w całej Polsce i dostawę przesyłki kurierem.

100 milionów ofert dziennie

Sprzedawcy, którzy udostępnili Allegro Smart! w swoich ofertach, odnotowali wzrost liczby transakcji o 37 proc. Najbardziej aktywnym sprzedawcom udało się zwiększyć sprzedaż o 118 proc. W ubiegłym roku 80 nowym firmom udało się osiągnąć wartość sprzedaży na poziomie 1 mln zł w niecałe 12 miesięcy.

Na Allegro działa 140 tys. kont sprzedawców i liczba ta stale rośnie. Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom wprowadzonym na platformie, blisko 20 tys. nowych sprzedawców zdecydowało się otworzyć konta firmowe. W 2019 r. sprzedawcy zwiększyli liczbę opublikowanych ofert o 40 proc. do łącznie 130 mln. To 100 tysięcy nowych ofert każdego dnia.

Najważniejsza wygoda klientów

W 2020 r. będziemy w dalszym ciągu skupiać się na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewniających sprzedawcom Allegro doskonałe warunki do rozwijania działalności. Zamierzamy zainwestować 1 mld zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!– mówi prezes Allegro Francois Nuyts.

W 2020 r. Allegro rozbuduje sieć punktów odbioru, umożliwi klientom śledzenie zakupów na każdym etapie dostawy oraz wprowadzi łatwiejszy, zautomatyzowany proces zwrotu zakupionych towarów. Skupi się również na rozwoju narzędzi dla sprzedawców, ułatwiających im analizę i optymalizację dostaw oraz zarządzanie nimi.

Cyfrowe nowości

W razie potrzeby Allegro zapewnia pełną obsługę klienta, 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, udostępniając klientom różne metody kontaktu. W 2020 r. firma skupi się na rozbudowie narzędzi pomagających sprzedawcom zapewniać obsługę klienta na najwyższym poziomie i skracających czas poświęcany na tego rodzaju działania. Dzięki Centrum Wiadomości klienci i sprzedawcy będą mogli komunikować się z serwisem za pośrednictwem rozwiązania przypominającego funkcjonalnością czat, a wiadomości będą zapisywane na jednej, łatwej w obsłudze platformie. Klienci będą w stanie śledzić wszystkie informacje związane z zakupami bez konieczności przeglądania otrzymanych wiadomości e-mail. Znacznie łatwiej będzie również skontaktować się ze sprzedawcą w przypadku dodatkowych pytań.

Nowa platforma społecznościowa Allegro.Gadane umożliwi klientom i sprzedawcom dzielenie się swoimi doświadczeniami z Allegro, wyszukiwanie porad i prowadzenie dyskusji na platformie. Allegro właśnie uruchomiło też nową platformę szkoleniową Akademia Allegro, która oferuje kursy e-learningowe i seminaria internetowe oraz udostępnia materiały edukacyjne dotyczące zakupów i sprzedaży na Allegro.

Najnowsze