Wyższe pensje w polskim Amazonie

i

Autor: materiały prasowe

Amazon będzie śledzić swoich pracowników? Chce kontrolować każdy ich ruch

2018-02-02 10:56

Ta informacja rzuciła cień na światowego giganta w branży e-commerce. Amazon założy swoim pracownikom opaski, które będą śledzić każdy ich ruch oraz określać ich lokalizację. Ma to przyspieszyć ich pracę, jednak pytaniem pozostaje przede wszystkim kwestia inwigilacji zatrudnionych: de facto będą śledzeni przez firmę.

Kontrowersyjny pomysł Amazona
Opaski do śledzenia będą podawać informację w czasie rzeczywistym o lokalizacji i czynnościach, jakie wykonuje pracownik. Zatrudnieni w magazynach będą musieli nosić je na nadgarstkach. Celem ma być monitorowanie „wydajności pracy".

Zobacz także: Praca w magazynie Amazona jest niebezpieczna? Tak twierdzi biegły

Urządzenia mają być wyposażone w moduł ultradźwiękowy, który będzie śledzić położenie osoby noszącej opaskę. Technologia wyposażona w ultradźwięki przypomina zegarek na rękę, tyle że zawierający oprogramowanie monitorujące i połączone z systemem centralnym. To ma przyspieszyć pracę i zaoszczędzić czas – system będzie wskazywać zatrudnionemu, jaką paczkę powinien zapakować – im bliżej właściwej będzie, tym opaska będzie bardziej wibrować. Jeśli podniesie niewłaściwą, sygnał poinformuje, że ma udać się do innego miejsca.

Wiadomość o nowych urządzeniach wprowadzanych przez Amazona spotkała się z dużą krytyką: rodzi bowiem pytanie o prywatność pracowników oraz ich prawa.

Sprawdź również: Wszczepili pracownikom mikrochipy. Mają zastąpić karty identyfikacyjne w pracy

Na razie system został dopiero opatentowany, jednak nie wiadomo czy zostanie wprowadzony – szczególnie, że jeszcze przed wdrożeniem spotkał się z dużą krytyką. W przeszłości firma była już oskarżana m.in. o zmuszanie pracowników do wykonywania obowiązków bez odpowiednich przerw, pod presją czasu, a także o łamanie prawa pracy.

Tymczasem koncern trafił na szczyt listy najcenniejszych marek świata. Wyprzedził nawet Apple. W pierwszej „piątce" rankingu „Brand Finance Global 500" znajduje się także Google, Samsung i Facebook.

Amazon najcenniejszą marką
Firma Jeffa Bezosa zdetronizowała Apple w rankingu najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500. Jeszcze trzy lata temu Amazon zajmował w rankingu ósme miejsce, ale międzyczasie jego wartość urosła rok do roku o 42 proc. do 150,8 mld dol.

Poniżej lista TOP10 najcenniejszych marek, przygotowana przez firmę analityczną Brand Finance.

 

Źródło: /The Verge /tvn24bis.pl /businessinsider.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze