Glovo to popularny za granicą, hiszpański start-up, którego aplikację pobrano już kilkadziesiąt milionów razy. Serwis pozwala na zamówienie i ekspresową dostawę m.in. jedzenia i zakupów. W Polsce aplikacja rozwija swoją pozycję na strukturze przejętego PizzaPortalu. Za polską platformę Hiszpanie zapłacili ponad 30 mln euro. Większość zamówień, w których pośredniczy aplikacja to dostawy jedzenia, ale funkcjonalność serwisu jest znacznie większa. Na liście partnerów Glovo znajdziemy m.in. lokale AmRestu, takie jak KFC czy Starbucks, McDonald's czy popularne sklepy, takie jak Biedronka i Żabka. Co ciekawe, poprzez aplikację możemy zlecić zrobienie zakupów kurierowi nawet w aptece (ale tylko w przypadku leków bez recepty).
ZOBACZ TEZ: Biedronka uruchamia zakupy przez internet! Dostawa nawet w godzinę
- Podjęcie współpracy z Auchan to dla nas kolejny krok w rozwoju na polskim rynku, na którym jesteśmy od roku. Dzięki prostej w obsłudze aplikacji i błyskawicznym dostawom, gwarantowanym przez kurierów Glovo, klienci Auchan będą mogli w komfortowy sposób nabyć swoje ulubione produkty. Naszym celem jest, aby coraz więcej Polaków mogło robić codzienne zakupy płynniej i szybciej – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.
Przedstawiciele Auchan zwracają z kolei uwagę, na rosnące trendy, które można było zaobserwować jeszcze przed pandemią koronawirusa. Lockdown przyśpieszył cyfrową transformację. Spora część klientów dokonała swoich pierwszych zakupów online właśnie z uwagi na koronawirusa, a biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można założyć że nadal będzie go wybierać.
- Już prawie 10 lat temu uruchomiliśmy sprzedaż online, mamy więc w tej materii szerokie doświadczenie, nieustannie też inwestujemy w rozwiązania e-commerce i rozszerzamy nasze usługi, jak chociażby rezerwacja zestawów, czy click&collect. Cieszymy się, że udało się nam nawiązać strategiczną współpracę z Glovo. Działania te są częścią transformacji cyfrowej naszej sieci. – powiedział Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.