Auchan zamyka sklepy w Hiszpanii – co się dzieje?
Francuska sieć handlowa Auchan, znana w Hiszpanii jako Alcampo, ogłosiła plan likwidacji 25 sklepów na terenie kraju. Jak podaje "European Supermarket Magazine", likwidacja sklepów Alcampo obejmie m.in. placówki w takich regionach jak: Madryt, Nawarra, Kastylia-La Mancha, Kastylia i León, La Rioja, Kantabria, Katalonia, Aragon, Asturia oraz Kraj Basków.
Decyzja ta wiąże się z redukcją zatrudnienia, która dotknie ponad 700 osób. Jak tłumaczy firma, powodem są zmieniające się preferencje klientów i rosnąca konkurencja na rynku.
Auchan to sieć z długą historią, założona we Francji w 1961 roku. W Polsce pierwsze sklepy tej marki pojawiły się w maju 1996 roku. Obecnie Auchan oferuje różnorodne formaty sklepów, od dużych hipermarketów po mniejsze supermarkety i sklepy osiedlowe.
Redukcja etatów w Auchan – jakie są powody?
W oficjalnym komunikacie firma tłumaczy, że w obliczu rosnącej konkurencji i zmieniających się preferencji klientów, planuje skoncentrować się na rozwijaniu mniejszych formatów sklepów oraz platformy e-commerce. To nie pierwsze cięcia etatów w Auchan. W 2024 roku firma ogłosiła zwolnienie aż 2000 pracowników we Francji.
Mierzymy się z trudną sytuacją, nową dla naszej firmy. Naszym priorytetem jest utrzymanie jak największej liczby miejsc pracy, a jeśli zwolnienia okażą się nieuniknione, chcemy zadbać o jak najlepsze warunki dla odchodzących pracowników" – podkreśla hiszpański związek zawodowy (Comisiones Obreras, CC.OO.).
Auchan nie jest jedyny – problemy dużych sieci handlowych
Auchan nie jest jedyną marką, która boryka się z problemami. Obecnie duże supermarkety stają się mniej popularne, a klienci coraz częściej wybierają zakupy online. W Hiszpanii Auchan działa pod marką Alcampo i zatrudnia około 23 300 pracowników, posiadając 3% udziału w rynku, co jest znacznie mniej w porównaniu do lidera rynku, Mercadony, z 27% udziałem.

Polecany artykuł: