Bank PKO BP

i

Autor: Shutterstock Bank PKO BP

Bankowość w Polsce

Awaria w największym polskim banku. Klienci mieli utrudniony dostęp do pieniędzy

2023-04-17 10:04

Klienci największego polskiego banku, czyli PKO BP, borykali się od rana z poważną awarią. Mieli problem z korzystaniem z bankowości elektronicznej. Nie mogli zalogować się poprawnie na stronę bankowości elektronicznej i do systemów płatności elektronicznej, nie mogli np. płacić Blikiem. Jak długo może trwać taka awaria?

Awaria w banku PKO BP

Klienci banku PKO BP od rana w poniedziałek 17 kwietnia 2023 roku mają poważny problem. Skarżą się w mediach społecznościowych, że brak dostępu m.in. do IPKO, IKO czy Inteligo. Niektórzy alarmują też o trudnościach z płatnościami Blik. To poważne trudności, gdyż nie można wykonać przelewów, dokonać mobilnych płatności, a nawet sprawdzić stanu konta, wchodząc na stronę internetową.

Problemy techniczne potwierdzają pracownicy infolinii banku. Jak w mediach społecznościowych i na forach internetowych informują klienci PKO BP, problemy w niektórych przypadkach pojawiają się i znikają. Bywa tak, że pojawia się strona do logowania, ale samo logowanie jest już niemożliwe. Według danych z serwisu downdetector.pl klienci zaczęli zgłaszać problemy ok. godz. 8. Wtedy odnotowano ogromny skok zgłaszanych awarii. Sytuacja mogła mocno zestresować wielu użytkowników. W ostatnim czasie wiele mówi się o oszustach podszywających się pod banki. Taka sytuacja mogła w wielu klientach wzbudzić podejrzenie wystąpienia hakerskiego ataku na ich konta bankowe. Czy pieniądze klientów banku PKO BP są bezpieczne, a awaria tylko pozornie poważna i szybko zostanie usunięta? Na te pytania niebawem odpowie sam bank. W takiej sytuacji dla własnego bezpieczeństwa lepiej na chwilę powstrzymać się od podejmowania prób operowania wirtualnym kontem. 

- Występowały przejściowe utrudnienia w korzystaniu z naszej strony internetowej i strony logowania do naszych serwisów. Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Obecnie wszystkie serwisy działają bez zakłóceń. Środki klientów są bezpieczne - poinformował i zapewnił przed południem Michał Tkaczuk z PKO BP.

Sonda
Korzystasz z aplikacji bankowych?
Pieniądze to nie wszystko Rafał Dutkiewicz

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze