- Klienci sieci Plus w całej Polsce zgłaszali masowe problemy z siecią komórkową, z ponad 4500 zgłoszeń awarii na Downdetector.pl.
- Użytkownicy Plusa doświadczali braku sygnału i problemów z wykonywaniem połączeń, co potwierdzają liczne komentarze z różnych miast.
- Choć awaria dotyczyła głównie Plusa, odnotowano również mniejsze wzrosty zgłoszeń u innych operatorów (Orange, Play, T-Mobile).
- Plus weryfikowało zgłoszenia i obiecywało aktualizację, co sugerowało, że problem mógł być poważny i wymagać dalszych wyjaśnień
- O godzinie 12:34 Polkomtel poinformował o usunięciu awarii
Ogromna awaria sieci Plus. Skąd napływają zgłoszenia?
W czwartek, 23 października 2025 roku, tuż przed godziną 9:00 rano, użytkownicy sieci Plus zaczęli masowo zgłaszać problemy z działaniem usług telekomunikacyjnych. Jak wynika z danych serwisu Downdetector.pl, specjalizującego się w monitorowaniu dostępności usług online, liczba raportów o problemach gwałtownie wzrosła w krótkim czasie. W chwili przygotowywania tego materiału wykres zgłoszeń przekroczył już pułap 4500, co potwierdzało, że to poważna awaria sieci Plus. Utrudnienia nie są zlokalizowane w jednym miejscu, a raporty napływały od klientów z różnych części kraju, co wskazywało na ogólnopolski charakter problemu.
Skala problemu rosła. Klienci z całej Polski byli bez dostępu do usług
Informacje o niedziałających usługach szybko zalały internet, w tym specjalistyczne portale, takie jak www.awaria.pl. Klienci dzielą się tam informacjami o konkretnych lokalizacjach i rodzaju problemów, z jakimi się borykają. Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczyła całkowitego braku sygnału sieci komórkowej, co uniemożliwiało wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych oraz korzystanie z mobilnego internetu.
Komentarze użytkowników potwierdzają szeroki zasięg geograficzny awarii:
- „Trzebnica brak sygnału ( komórka).”
- „26-600 Radom - Brak sygnału i brak możliwości dodzwonienia się do mnie”
- „50-539 Wrocław brak sygnału komórkowego”
- „brak sygnalu tel bielsko-biala”
- „brak mozliwosci wykonywania polaczen wychodzocych - 71-790 Szczecin”
Komentarze użytkowników jednoznacznie wskazywały na powszechne problemy z siecią, obejmujące zarówno brak sygnału, jak i niemożność wykonywania połączeń w kluczowych miastach Polski. Nie jest znana dokładna przyczyna tak rozległej usterki, jednak jej skala sugerowała, że może dotyczyć kluczowych elementów infrastruktury operatora.
Plus reaguje na problemy z siecią. Co z innymi operatorami?
Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym Plusa z prośbą o komentarz w sprawie zaistniałej sytuacji. W odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że operator jest świadomy problemów i obecnie „weryfikuje temat”. Zapewniono nas, że więcej szczegółów zostanie przekazanych w najbliższym czasie, gdy tylko uda się zdiagnozować źródło usterki.
Po godzinie 12:00 Oktawia Chołuj z Polkomtela poinformowała Super Biznes, że "po chwilowych trudnościach z dostępem do niektórych usług problem został rozwiązany. Wszystkie funkcje powinny działać prawidłowo. Dziękujemy za cierpliwość i przepraszamy za wszelkie niedogodności" - czytamy w komunikacie.
Warto przy tym odnotować, że w tym samym czasie w serwisie Downdetector pojawiły się również niewielkie wzrosty liczby zgłoszeń u pozostałych głównych operatorów – Orange, Play i T-Mobile. Były to jednak wartości kilkadziesiąt razy niższe niż w przypadku Plusa, co może sugerować, że część użytkowników zgłasza problemy z połączeniami do sieci Plus, lub jest to jedynie statystyczny szum.
Polecany artykuł: