Płatności elektronicznie to dla wielu osób codzienność. Płacimy w ten sposób rachunki, robimy zakupy w sklepach internetowych czy przelewamy pieniądze pomiędzy osobami prywatnymi. Awarie w bankach potrafią napsuć krwi. Pół biedy kiedy w wyniku systemowych problemów nie możemy zrealizować transakcji czy zalogować się na konto, gorzej jest w przypadku gdy nasze przelewy księgowane są podwójnie, w wyniku czego tracimy pieniądze.
Zobacz również: Korzystasz z Internet Explorer? Natychmiast zaktualizuj przeglądarkę!
Od wtorkowego popołudnia klienci Idea Banku skarżą się, że zarówno płatności kartą w internecie, jak i zwykłe przelewy zaksięgowane są podwójnie. Część klientów skarży się, że w ten sposób awaria wyzerowała im konto. Co ważne, podwójnie rozliczane są nie tylko bieżące transakcje ale również przelewy z dni 16 – 19 listopada. Idea Bank w odpowiedzi na negatywne komentarze w mediach społecznościowych poinformował, że „zaistniała kwestia może zostać rozwiązana w przeciągu najbliższych godzin"