Innowacja cyfrowa przeciw oszustwom „na wnuczka”
Wideo na serwisie You Tube zatytułowane „AI Scambaiters: O2 creates AI Granny to waste scammers’ time” ukazuje innowację, która ma być „najgorszym snem” oszustów telefonicznych.
Zaprezentowano schematy umożliwiające „Daisy” przeciąganie rozmowy do granic możliwości. Przykładowy oszust zaznacza poirytowany, że „rozmawiamy już godzinę”. Daisy odpowiada „jak ten czas leci”. Inne sposoby to odpowiedzi w rodzaju „chciałabym tylko trochę pogadać” albo „to mi przypomina mojego kota”. Założenie jest proste – im więcej czasu sztuczna inteligencja zmarnuje oszustom, tym mniej oni mają czasu na rozmowę z prawdziwymi ofiarami.
Zjawisko oszustwa przez telefon jest powszechne, metody są coraz bardziej wysublimowane. „Daisy” została zaprojektowana, aby jak najbardziej imitować perfekcyjną ofiarę.
Sztuczna inteligencja coraz bardziej wiarygodna, pisze lepiej od Szekspira
Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Pittsburghu pokazały, że poezja tworzona przez sztuczną inteligencję jest lepiej oceniana niż wiersze pisane przez poetów. Czytelnicy niebędący ekspertami z dziedziny literatury stwierdzili, że tak wygenerowana poezja jest dla nich bardziej zrozumiała. Wyniki badań zostały opublikowane w "Scientific Reports".
Uczestnikom badania naukowcy zaprezentowali wiersze napisane przez dziesięć poetek i poetów anglojęzycznych, w tym m.in. Williama Szekspira, Walta Whitmana, Emily Dickinson, T.S. Eliota, Allena Ginsberga i Sylvię Plath, a także utwory wygenerowane w ich stylu przez ChatGPT.
Czytelnicy wyżej ocenili wiersze wygenerowane przez AI twierdząc, że "nie są one aż tak bardzo złożone, lepiej przekazują jednoznaczny obraz, nastrój, emocje lub temat" – poinformowali badacze.