Zysk netto jaki udało się wypracować w pierwszym kwartale 2019 roku po wykluczeniu kosztów regulacyjnych wzrósł o 14 proc. Stało się tak głównie dzięki wzrostom komercyjnych w kluczowych segmentach biznesu oraz dyscyplinie kosztowej. Nominalny wynik netto spółki obniżył się jednak do poziomu 242 mln złotych. Wynika to przede wszystkim z rosnących o ponad 200 mln złotych opłat dla Bankowego Funduszy Gwarancyjnego. Jak podkreśla Prezes Zarządu Banku Pekao S.A. Michał Kurpiński pierwszy kwartał jest zwykle wymagający, a mimo to spółka jest pozytywnie zaskoczona osiągniętymi wynikami.
Tyle trzeba zarabiać, aby spłacać kredyt i godnie żyć w Polsce [WIDEO]
Wzrósł także o 9 proc. wynik operacyjny Banku Pekao S.A. Miała na to wpływ przede wszystkim ścisła kontrola kosztów i dynamiki dochodów komercyjnych.
- Działalność operacyjna w pierwszym kwartale daje nam silne podstawy, aby 2019 był kolejnym dobrym rokiem dla Banku. Jednocześnie jest to okres zaawansowanej cyfrowej transformacji, której efekty będą pozytywne zarówno dla klientów, pracowników, jak i akcjonariuszy. Jej pierwsze efekty są już widoczne w naszych wynikach – powiedział Michał Krupiński, Prezes Zarządu Banku Pekao S.A.
Bank odnotował również bardzo dobry okres w segmencie kredytów. W skali całej instytucji dynamika akcji kredytowej zwiększyła się o 8,3 proc. względem roku 2018. Na tak dobre wyniki złożyły się przede wszystkim dwucyfrowe wzrosty w produktach kredytowych dla sektorów małych i średnich przedsiębiorstw.
Zamiast 500 plus 1000, wypłaty rok dłużej, a dla niektórych ZERO. Nowelizacja ustawy o 500 plus w Senacie
Najbliższy okres ma być dla Banku Pekao S.A. czasem transformacji cyfrowej, w związku z czym wyjątkowo duże znaczenie ma 40 proc. wzrost otworzonych rachunków. Rozwój cyfrowy i innowacje są wdrażane już od pewnego czasu. W 2019 roku między innymi wprowadzono możliwość otwierania konta poprzez selfie w aplikacji mobilnej PeoPay, czy możliwości wypłat z bankomatów poprzez PeoPay. W zaplanowanej strategii banku pozostaje maksymalne uproszczenie procesów, na przykład skrócenie czasu obsługi klientów i otwieranie nowego rachunku w zaledwie 7 minut, a także zautomatyzowanie 90 proc. decyzji kredytowych dla pożyczek gotówkowych.