Polska w finale globalnej kampanii #MyFreedomDay

i

Autor: materiały prasowe Polska w finale globalnej kampanii #MyFreedomDay

Będzie rekord? Polska w finale akcji #MyFreedomDay

2019-03-14 12:00

14 marca, po raz pierwszy w Polsce, odbędzie się finałowa akcja #MyFreedomDay. Relacja z tego wydarzenia, które mobilizuje młodzież z całego świata do walki ze współczesnym niewolnictwem, pierwszy raz będzie transmitowana także z Polski. Wezmą w niej udział uczniowie poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego. Relacja z ich udziałem, dzięki transmisji na żywo w stacji CNN International, trafi do 475 milionów gospodarstw domowych w ponad 200 krajach.

Akcja #MyFreedomDay jest organizowana od 2011 roku przez amerykańską stację w ramach CNN Freedom Project. Jego celem jest walka ze współczesnym niewolnictwem. Kulminacyjnym momentem kampanii jest akcja #MyFreedomDay, która co roku przypada na 14 marca. Tego dnia użytkownicy mediów społecznościowych, popularyzują znaczenie „wolności”, udzielając odpowiedzi na pytanie „Czym dla Ciebie jest wolność?” i oznaczając ją hashtagiem akcji. W zeszłym roku takie działania były wyświetlone ponad 1,4 mld razy na Twitterze i trafiły do 20 mln użytkowników Instagrama.

– #MyFreedomDay dowodzi, że młodzież na całym świecie potrafi zmobilizować się, biorąc udział w całodniowej skoordynowanej akcji wsparcia dla osób, które przeszły przez piekło współczesnego niewolnictwa. Od Seulu po Sydney, od Londynu po Los Angeles. CNN spodziewa się, że tysiące uczniów zjednoczą się 14 marca, wzywając do położenia kresu niewolnictwu – mówi LeifCoorlim, redaktor naczelny CNN Freedom Project.

Oprócz relacji z Polski, obchody 14 marca będą miały miejsce w Hong Kongu, Libanie, Korei Pd., Wlk. Brytanii czy Kenii. W tym roku, po raz pierwszy, w akcję CNN zaangażowała się młodzież w Polsce.

– Cieszę się, że we współpracy z Kulczyk Foundation, stacja CNN International przeprowadzi transmisję z finału akcji #MyFreedomDay w Polsce i to w moim rodzinnym Poznaniu. Dla nas Polaków wolność stanowi najwyższą wartość, dlatego wierzę, że jutro wielu z nas włączy się w akcję i podzieli ze światem swoją interpretacją znaczenia słowa „wolność” – podkreśla Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi świata na problem współczesnego niewolnictwa. Według raportu Międzynarodowej Organizacji Pracy aż 40 mln osób na świecie jest pozbawionych podstawowych swobód i jest obiektem handlu oraz pracy przymusowej. Co czwarty współczesny niewolnik to dziecko. Handlarze i właściciele ludzi rocznie zarabiają 150 mld dolarów. Proceder kwitnie, a zachodnie społeczeństwa niewiele wiedzą o jego skali. Dlatego amerykańska stacja CNN postanowiła zaangażować się w uświadamianie o niewolnictwie, a także aktywną walkę z tym zjawiskiem. 1 marca br. nadano dokument „TroubledWaters” („Wzburzone Wody”), który powstał dzięki współpracy Amerykanów z reporterką Dominiką Kulczyk. Dokument opisuje tragedię 20 tys. dzieci, często sprzedanych przez własnych rodziców, w Ghanie. Reportaż jest pierwszym filmem z cyklu, w którym Dominika Kulczyk i CNN odsłaniają prawdę na temat niewolnictwa.

Źródło: materiały prasowe

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze