Czy zakupy w sieci są bezpieczne?

i

Autor: UOKiK Z praktyki UOKiK wynika, że najczęściej Internetowi sprzedawcy nie respektują prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni, wymagają, aby zwracany towar nie był rozpakowany, nie oddają konsumentowi kosztów wysyłki zamówionej rzeczy w sytuacji odstąpienia od umowy

Bezpieczne zakupy w sieci. Kliencie, to musisz wiedzieć [WIDEO]

2019-02-16 10:19

Żyjemy w czasach technologicznej rewolucji. Komunikacja, edukacja, rozrywka i wymiana usług - wszystko to przeniosło się do sieci. Cyberprzestrzeń stwarza wiele możliwości, ale i zagrożeń. Dlatego tak ważna jest świadomość użytkowników internetu i ochrona narzędzi, których używamy.

Żyjemy w czasach technologicznej rewolucji. Komunikacja, edukacja, rozrywka i wymiana usług - wszystko to przeniosło się do sieci. Cyberprzestrzeń stwarza wiele możliwości, ale i zagrożeń. Dlatego tak ważna jest świadomość użytkowników internetu i ochrona narzędzi, których używamy.

Klient, jego komputer, czy smartfon i sklep internetowy to części każdego procesu transakcyjnego, dokonywanego w cyberprzestrzeni. W internecie korzystamy z konta bankowego, przeglądamy oferty, kupujemy, płacimy rachunki. Niemal wszystko można w ten sposób załatwić.

Kluczowe jest to, aby robić to BEZPIECZNIE. Program antywirusowy, sklep internetowy, który posiada regulamin, dane kontaktowe, pozytywne opinie i korzysta z szyfrowanego połączenia, wreszcie konsumencka świadomość i czujność, która podpowiada, że niewiarygodnie atrakcyjne oferty są najczęściej oszustwem. Wszystko to składa się na bezpieczeństwo zakupów dokonywanych w cyberprzestrzeni.

Najnowsze