Niedziela handlowa w sierpniu 2020. Czy 30.08.2020 zrobisz zakupy w Bydgoszczy?

i

Autor: Pixabay Niedziela handlowa w sierpniu 2020. Czy 30.08.2020 zrobisz zakupy w Bydgoszczy?

Biedronka, Lidl i Carrefour jednoczą siły. Tego jeszcze nie było

2020-09-11 9:35

Nadchodzi rewolucja w świecie handlu, najwięksi producenci żywności i popularne sieci handlowe zawiązały wyjątkowe porozumienie. Czartek, 10 września powstał Polski Pakt Plastikowy, do jego grona należą między innymi Biedronka, Lidl, Carrefour, Kaufland, LPP, Nestle, Unilever czy Danone. Powołana inwestycja ma by wpierać zamiany w obecnym modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach.

Plastik to jedno z najpopularniejszych tworzyw sztucznych jednocześnie będący najbardziej szkodliwym dla środowiska. Plastikowe śmieci zalegają w morzach i oceanach, a eksperci przestrzegają, że mikrodrobinki plastiku zjadamy w rybach i owocach morza. W sumie od lat 50. ludzkość wytworzyła ponad 9 miliardów ton plastiku. W większości trafił na wysypiska lub do oceanów.

Zobacz także: Zabawki z Kinder Niespodzianki ożyją. Rewolucja od marki Kinder

W czwartek, 10 września powołano Polski Pakt Plastikowy, którego jednym z członków założycieli jest Biedronka. Porozumienie to stawia sobie za cel zmianę modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach. Jak pisze Biedronka w swoim komunikacie sieć, niezależnie od poparcia udzielonego Paktowi, prowadzi od lat działania skutkujące realnym ograniczeniem zużycia plastiku w opakowaniach produktów sprzedawanych przez sieć. We wszystkich sklepach sieć prowadzi selektywną zbiórkę odpadów - do recyklingu i odzysku trafia 90 proc. odpadów wytworzonych w związku z działalnością operacyjną sklepów - m.in. folia, makulatura, odpady bio.

– Już w 2017 r. zmniejszyliśmy gramaturę butelek wody Polaris, co rocznie oznacza wprowadzenie do obiegu ponad 150 ton mniej plastiku. Jogurt naturalny goBIO, dzięki zastosowaniu papierowej, łatwo zdejmowalnej etykiety, ma lżejszy kubeczek, co pozwala zaoszczędzić ponad 9 tys. kg plastiku rocznie. Innym przykładem może być stosowanie folii rozpuszczalnej w tabletkach do zmywania naszej marki własnej Kraft, które pozwoliło w ciągu roku na zmniejszenie wykorzystania plastiku o 11,1 ton. Dodatkowo na półki naszych sklepów trafiły papierowe patyczki higieniczne marek Dada i Carea z bawełnianą główką, dla dzieci i dorosłych, co rocznie ograniczy zużycie plastiku o ponad 330 ton – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w sieci Biedronka

- Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, dla której kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego są niezmiernie istotne. Jesteśmy dumni, że dołączyliśmy do Polskiego Paktu Plastikowego oraz staliśmy się częścią globalnej inicjatywy Plastic Pact Network Fundacji Elen MacArthur. Jako firma podjęliśmy już zobowiązanie Reset Plastic dotyczące redukcji plastiku. Dążymy do tego, aby do 2025 roku 100 proc. wszystkich plastikowych opakowań marek Lidla była możliwa do recyclingu oraz by zużycie plastiku było o 20 proc. mniejsze. Cieszy nas to, że coraz więcej firm podejmuje działania, których celem jest walka o czystszą planetę – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communiations Lidl Polska.

Członkowie Polskiego Paktu Plastikowego – sieci handlowe i organizacje ekologiczne - będą inicjować działania związane z efektywną redukcją użycia tworzyw sztucznych na polskim rynku. Plan działania do 2025 roku jest ambitny i wykracza poza obowiązujące przepisy. To tym bardziej ważne, że przez ostatnie 70 lat do recyklingu globalnie trafiało tylko 10 proc. tworzyw sztucznych. Reszta zaśmieciła środowisko.

Zobacz też: Rewolucja w prasowaniu od Lidla! Manekin wyprostuje koszulę

Działania Paktu zakładają osiągnięcie 6 celów strategicznych, do realizacji których firmy działające w Polsce i wpływające na rynek opakowań z tworzyw sztucznych będą dążyć do końca 2025 roku.

KROK PIERWSZY, to identyfikacja, a następnie eliminacja części opakowań z tworzyw sztucznych poprzez ich przeprojektowanie oraz alternatywne modele dostaw.

KROK DRUGI, to dążenie do zmniejszenia o 30 proc. zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek.

KROK TRZECI, to do 2025 roku 100 proc. opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku ma nadawać się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.

KROK CZWARTY, to zwiększenie udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych  do poziomu 25 proc.

KROK PIĄTY, to wsparcie systemu zbiórki i recyklingu opakowań zapewni osiągnięcie poziomu recyklingu w wysokości co najmniej 55 proc.

KROK SZÓSTY, to podniesione jakości edukacji konsumentów w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczenia zużycia opakowań.

Tańczące z Promocjami 10 IX

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze