Biedronka odda klientom 150 zł. Sklep poddał się decyzji UOKiK

i

Autor: Shutterstock (2) Biedronka odda klientom 150 zł. Sklep poddał się decyzji UOKiK

Zwycięstwo klientów

Biedronka wypłaci klientom 150 zł! UOKiK zmusił dyskont do wypłaty rekompensat

Dobra wiadomość dla klientów Biedronki! Sklep zwróci do 150 zł każdemu, kto brał udział w niejasnej promocji z 2022 roku. Decyzję taką podjął UOKiK.

UOKiK ukarał Biedronkę za niejasną promocję "Magia rabatów"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 8 kwietnia 2024 roku decyzję dotyczącą nieuczciwej praktyki rynkowej, jakiej dopuściła się sieć sklepów Biedronka podczas promocji "Magia rabatów". Akcja promocyjna, która miała miejsce w grudniu 2022 roku, skierowana była do posiadaczy karty lojalnościowej Moja Biedronka.

Klienci zachęcani byli do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki, za które mieli otrzymać połowę wydanej kwoty w formie vouchera. Jednak, jak ustalił UOKiK, warunki promocji były niejasne i wprowadzały konsumentów w błąd.

W związku z tym, Biedronka została zobowiązana do wypłaty rekompensat klientom, którzy brali udział w promocji. 

Koniec "Magii rabatów": UOKiK po stronie konsumentów

Nieprawidłowością, na którą zwrócił uwagę UOKiK, było ukrycie istotnych informacji o promocji "Magia rabatów" w drobnym druku. Okazało się, że vouchery, które klienci otrzymywali po spełnieniu warunków promocji, można było wykorzystać jedynie przy zakupie ściśle określonych produktów, takich jak artykuły przemysłowe i tekstylia. To ograniczenie, które nie było wyraźnie zaznaczone na samych voucherach, a jedynie w mniej widocznych miejscach, jak materiały reklamowe w sklepie czy na stronie internetowej, wprowadziło wielu klientów w błąd. Konsumenci, którzy chcieli zapłacić kuponem za zwykłe zakupy, byli zaskoczeni, że nie mogą tego zrobić. Takie praktyki są sprzeczne z zasadami uczciwej konkurencji i wprowadzają konsumentów w błąd.

Biedronka zwróci klientom pieniądze za niejasną promocję

Prezes UOKiK uznał, że praktyki zastosowane przez Jeronimo Martins Polska podczas promocji "Magia rabatów" były nieuczciwe wobec konsumentów. W związku z tym, w kwietniu 2024 roku, nałożył na sieć Biedronka obowiązek wypłaty rekompensat. Każdy klient, który wziął udział w promocji, a nie wykorzystał otrzymanego vouchera, otrzyma na swojej karcie lojalnościowej nowy voucher o wartości 150 zł. Voucher będzie ważny przez rok i można go wykorzystać na większość produktów dostępnych w sklepach Biedronka.

Klienci, którzy zrezygnowali z programu lojalnościowego po zakończeniu promocji, również mogą odzyskać swoje pieniądze. Wystarczy, że skontaktują się z Biurem Obsługi Klienta i dostarczą dowód uczestnictwa w promocji, np. paragon.

Dzięki tej decyzji UOKiK, klienci Biedronki, którzy poczuli się oszukani, mogą odzyskać część wydanych pieniędzy.

Tańczące z promocjami 27 VI

QUIZ PRL. Kolejki, puste haki i listy społeczne, czyli co się działo w sklepach w Polsce Ludowej

Pytanie 1 z 15
Jak nazywał się sklep w którym w Polsce Ludowej można było kupić rękodzieło ludowe i artystyczne?
QUIZ PRL. Kolejki, puste haki i listy społeczne, czyli co się działo w sklepach w Polsce Ludowej

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze