Biedronka wypłaci klientom 150 zł! UOKiK zmusił dyskont do wypłaty rekompensat

Dobra wiadomość dla klientów Biedronki! Sklep zwróci do 150 zł każdemu, kto brał udział w niejasnej promocji z 2022 roku. Decyzję taką podjął UOKiK.

Biedronka odda klientom 150 zł. Sklep poddał się decyzji UOKiK

i

Autor: (2)/ Shutterstock Biedronka odda klientom 150 zł. Sklep poddał się decyzji UOKiK

UOKiK ukarał Biedronkę za niejasną promocję "Magia rabatów"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 8 kwietnia 2024 roku decyzję dotyczącą nieuczciwej praktyki rynkowej, jakiej dopuściła się sieć sklepów Biedronka podczas promocji "Magia rabatów". Akcja promocyjna, która miała miejsce w grudniu 2022 roku, skierowana była do posiadaczy karty lojalnościowej Moja Biedronka.

Klienci zachęcani byli do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki, za które mieli otrzymać połowę wydanej kwoty w formie vouchera. Jednak, jak ustalił UOKiK, warunki promocji były niejasne i wprowadzały konsumentów w błąd.

W związku z tym, Biedronka została zobowiązana do wypłaty rekompensat klientom, którzy brali udział w promocji. 

Koniec "Magii rabatów": UOKiK po stronie konsumentów

Nieprawidłowością, na którą zwrócił uwagę UOKiK, było ukrycie istotnych informacji o promocji "Magia rabatów" w drobnym druku. Okazało się, że vouchery, które klienci otrzymywali po spełnieniu warunków promocji, można było wykorzystać jedynie przy zakupie ściśle określonych produktów, takich jak artykuły przemysłowe i tekstylia. To ograniczenie, które nie było wyraźnie zaznaczone na samych voucherach, a jedynie w mniej widocznych miejscach, jak materiały reklamowe w sklepie czy na stronie internetowej, wprowadziło wielu klientów w błąd. Konsumenci, którzy chcieli zapłacić kuponem za zwykłe zakupy, byli zaskoczeni, że nie mogą tego zrobić. Takie praktyki są sprzeczne z zasadami uczciwej konkurencji i wprowadzają konsumentów w błąd.

Biedronka zwróci klientom pieniądze za niejasną promocję

Prezes UOKiK uznał, że praktyki zastosowane przez Jeronimo Martins Polska podczas promocji "Magia rabatów" były nieuczciwe wobec konsumentów. W związku z tym, w kwietniu 2024 roku, nałożył na sieć Biedronka obowiązek wypłaty rekompensat. Każdy klient, który wziął udział w promocji, a nie wykorzystał otrzymanego vouchera, otrzyma na swojej karcie lojalnościowej nowy voucher o wartości 150 zł. Voucher będzie ważny przez rok i można go wykorzystać na większość produktów dostępnych w sklepach Biedronka.

Klienci, którzy zrezygnowali z programu lojalnościowego po zakończeniu promocji, również mogą odzyskać swoje pieniądze. Wystarczy, że skontaktują się z Biurem Obsługi Klienta i dostarczą dowód uczestnictwa w promocji, np. paragon.

Dzięki tej decyzji UOKiK, klienci Biedronki, którzy poczuli się oszukani, mogą odzyskać część wydanych pieniędzy.

Tańczące z promocjami 27 VI
QUIZ PRL. Kolejki, puste haki i listy społeczne, czyli co się działo w sklepach w Polsce Ludowej
Pytanie 1 z 15
Jak nazywał się sklep w którym w Polsce Ludowej można było kupić rękodzieło ludowe i artystyczne?
QUIZ PRL. Kolejki, puste haki i listy społeczne, czyli co się działo w sklepach w Polsce Ludowej

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki