UOKiK ukarał Biedronkę za niejasną promocję "Magia rabatów"
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 8 kwietnia 2024 roku decyzję dotyczącą nieuczciwej praktyki rynkowej, jakiej dopuściła się sieć sklepów Biedronka podczas promocji "Magia rabatów". Akcja promocyjna, która miała miejsce w grudniu 2022 roku, skierowana była do posiadaczy karty lojalnościowej Moja Biedronka.
Klienci zachęcani byli do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki, za które mieli otrzymać połowę wydanej kwoty w formie vouchera. Jednak, jak ustalił UOKiK, warunki promocji były niejasne i wprowadzały konsumentów w błąd.
W związku z tym, Biedronka została zobowiązana do wypłaty rekompensat klientom, którzy brali udział w promocji.
Koniec "Magii rabatów": UOKiK po stronie konsumentów
Nieprawidłowością, na którą zwrócił uwagę UOKiK, było ukrycie istotnych informacji o promocji "Magia rabatów" w drobnym druku. Okazało się, że vouchery, które klienci otrzymywali po spełnieniu warunków promocji, można było wykorzystać jedynie przy zakupie ściśle określonych produktów, takich jak artykuły przemysłowe i tekstylia. To ograniczenie, które nie było wyraźnie zaznaczone na samych voucherach, a jedynie w mniej widocznych miejscach, jak materiały reklamowe w sklepie czy na stronie internetowej, wprowadziło wielu klientów w błąd. Konsumenci, którzy chcieli zapłacić kuponem za zwykłe zakupy, byli zaskoczeni, że nie mogą tego zrobić. Takie praktyki są sprzeczne z zasadami uczciwej konkurencji i wprowadzają konsumentów w błąd.
Biedronka zwróci klientom pieniądze za niejasną promocję
Prezes UOKiK uznał, że praktyki zastosowane przez Jeronimo Martins Polska podczas promocji "Magia rabatów" były nieuczciwe wobec konsumentów. W związku z tym, w kwietniu 2024 roku, nałożył na sieć Biedronka obowiązek wypłaty rekompensat. Każdy klient, który wziął udział w promocji, a nie wykorzystał otrzymanego vouchera, otrzyma na swojej karcie lojalnościowej nowy voucher o wartości 150 zł. Voucher będzie ważny przez rok i można go wykorzystać na większość produktów dostępnych w sklepach Biedronka.
Klienci, którzy zrezygnowali z programu lojalnościowego po zakończeniu promocji, również mogą odzyskać swoje pieniądze. Wystarczy, że skontaktują się z Biurem Obsługi Klienta i dostarczą dowód uczestnictwa w promocji, np. paragon.
Dzięki tej decyzji UOKiK, klienci Biedronki, którzy poczuli się oszukani, mogą odzyskać część wydanych pieniędzy.
Polecany artykuł: