Warzywa, owoce, jedzenie

i

Autor: ARCHIWUM

BIOżywność w Lidlu i Biedronce

2018-01-10 16:44

Wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce wynosi już ok. 900 mln zł i każdego roku rośnie o ponad 100 proc. Aż 77 proc. Polaków wierzy w prawdziwość stwierdzenia: „Jesteś tym, co jesz", a 62 proc. z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkty z krótką listą składników. Popularne dyskonty Lidl i Biedronka dostrzegają te trendy i oferują coraz częściej BIO żywność. Jakie produkty znajdziemy w ofercie obu sieci?

BIOżywność w Biedronce
11 stycznia br. Biedronka rusza z nową ofertą produktów bio z unijnym logo rolnictwa ekologicznego. W sklepach sieci pojawią się podstawowe artykuły marki własnej goBio, której asortyment z czasem będzie rozszerzany.

Czytaj też: Ekobiznes. Pomysł na ekologiczny start-up

„Marka goBio to na początek ok. 20 produktów, takich jak: mleko, jaja, jourt naturalny, ser żółty Gouda, miód, makarony (penne, fusilli, spaghetti), oliwa extra virgin, ryż (jaśminowy i basmati) oraz warzywa i owoce. Część z nich trafi od razu do stałego asortymentu sieci. Wszystkie produkty z linii goBio posiadają unijne logo rolnictwa ekologicznego potwierdzające, że oznaczone nim produkty żywnościowe zostały wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt, i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane" – informuje w komunikacie Bierdonka.

Od kilku lat w stałym asortymencie sieci dostępne są ekologiczne owoce i warzywa, z których największą popularnością wśród klientów cieszą się marchew i jabłka. Ich dostawcą jest m.in. firma Awex współpracująca z Biedronką od 2004 r., która produkty bio oferuje od ponad trzech lat. Firma zdecydowała się na taki krok, obserwując dynamiczny rozwój produktów ekologicznych na zachodzie Europy.

Sprawdź także: Ekologiczna moda regionalna [ZDJĘCIA]

BIOżywność w Lidlu
Ekologiczne owoce i warzywa znajdziemy także w Lidlu. Są to, np. BIO cebula ok. 3,99 zł/1 kg (cebula biała luz ok. 3,99 zł/1 kg) czy BIO pomarańcze ok. 3,59 zł/1 kg.
„To co jest istotne dla sieci to przede wszystkim jakość produktów, ale również ich pochodzenie. Zawsze gdy istnieje możliwość współpracy z krajowym dostawcą Lidl stawia na polskie warzywa i owoce. Ceniąc sobie współpracę z polskimi dostawcami oraz doceniając jakość ich plonów, Lidl postanowił przedstawić swoich bohaterów i tym samym uświadamiać klientów na temat pochodzenia owoców i warzyw. Wszystko to w ramach ogólnopolskiej kampanii, w której właśnie oni grają główną rolę, opowiadając swoją historię i zapraszając do swoich gospodarstw" - informuje w komunikacie Lidl.

Zobacz również: Tydzień BIO w Lidlu. Sprawdź, co kupisz taniej

Jednym z takich dostawców sieci jest BIO Farma Świętokrzyska z Ćmielowa. Właściciel farmy – Łukasz Gębka wraz z żoną wierzą, że poprzez codzienne wybory żywieniowe można zmieniać świat – własny, bliskich, lokalnych społeczności. Jako weganie marzyli aby jeść to co sami wyhodują. Z tych marzeń powstało ich bio gospodarstwo, które jest czymś więcej niż produkcją bio (eko) owoców i warzyw. Proces hodowli odbywa się bez sztucznych nawozów i pestycydów, a najwięcej czasu zajmuje... ręczne pielenie. „Z Lidlem systematycznie wzrastamy: rok do roku zwiększamy areał, poziom sprzedaży, zwiększyliśmy także zatrudnienie o 38 proc." – komentuje właściciel farmy, Łukasz Gębka.

 

Źródło: Biedronka, Lidl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze