Biznes w zwolnionym tempie - czy to jest możliwe?

2017-10-21 20:00

Biznes w zwolnionym tempie? To jest możliwe. W życie powoli wkracza nowy trend z angielskiego nazywany "slow business" lub "slow work". Na czym on polega i czy może ułatwić funkcjonowanie firmy?

Prowadzenie firmy zwykle kojarzy się z nerwowością, szybkim tempem, stresem, a nawet i chaosem i życiem w ciągłym "niedoczasie". Mówi się, że ciężką praca można w biznesie osiągnąć sukces i zostać milionerem. Nie brakuje osób, które intensywną pracę przełacili problemami zdrowotnymi, a nawet śmiercią. Tylko czy na pewno nie da się inaczej? Okazuje się, że nic bardziej mylnego. Biznes z powodzeniem można prowadzić w innym nurcie - slow (z ang. powolny). Oznacza to, że wystarczy wyhamować i zacząć prowadzić interesy według kilku podstawowych zasad, by bez stresu i pośpiechu dojść do biznesowego celu. Zasady "slow" dotyczą nie tylko samego biznesu, ale w ogóle pracy.

Zobacz: Nowy sposób na okradanie bankomatów

Przede wszystkim trzeba szanować swój czas - w pracy i poza nią. W ciagu dnia należy robić sobie przerwy na spokojny posiłek i chwilę oddechu. Na wstępie trzeba ustalić, godziny i dni funkcjonowanai firmy. Jeśli założysz, że firma nie działa w niedzilę, a w tygodniu jest czynna od 8 do 17, to w czasie wolnym nikt nie odbiera służbowych telefonów i maili. Zdarza się nawet, że firmy celowo blokują pracownikom dostęp do poczty mailowej z domu. Oczywiście nie należy tutaj popadać w przesadę i w naprawdę ważnych sytuacjach trzeba odebrać telefon czy do kogoś zadzwonic. Ale nie może to być norma, tylko wyjątek.

Kolejną ważną zasadą jest - jedna rzecz w jednym czasie. Oznacza to, że nie wolno robić 10 rzeczy jednocześnie (pisać maila, rozmawiać przez telefon i wypełniać tabeli czy wypełniać faktury). To samo dotyczy realizacji zleceń. Podejmując sie wielu działań, nic nie zostanie wykonane porządnie. A to za jakością, a nie ilością, idą pieniądze w biznesie i wrasta renoma firmy.

W nurcie "slow" nie istnieje wyraz "natychmiast". Jeśli klient żąda od firmy wykonania czegoś natychmiast, to nie kontynuuje się z nim współpracy. Taki klient nie jest przyszłościowy. Nie docenia on jakości, a to ona ma być znakiem firmowym. Trzeba działać według planu, harmonogramu i mocno się tego trzymać. Oczywiście nie dotyczy to nagłych awaryjnych sytuacji - ale tak naprawdę przecież biznes się nie składa wyłącznie z nich.

Polecane: Złote Laury "Super Biznesu" - zobacz, kogo nominowaliśmy

W slow businnessie bardzo ważne jest ustalenie reguł i zadad działania firmy. Ale nie moga one być wyłącznie w teorii. Trzeba ich przestzregać każdego dnia. Wazna jest konsekwencja w realizacji planu. małymi krokami dochodzi się do celu i osiąga wielki sukces.

W życiu mamy zegar biologiczny, a w biznesie zegar biznesu. Nie można pozwolić, by nagle on przyspieszał lub zupełnie się zatrzymał. Ważny jest rytm i równowaga.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki