Firmy i biznesy gwiazd - w co inwestują?
Aktorzy, muzycy, osoby związane z branżą modową, celebryci coraz częściej swoją karierę prowadzą w szerokim spektrum. Nie skupiają się wyłącznie na tym co "tu i teraz" - starają się myśleć przyszłościowo.
Analizują aktualne trendy, śledzą bieżące inwestycje biznesowe - by później decydować o tym, w co zainwestują zgromadzone środki finansowe.
Starają się dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców - wykraczającego poza ich fanów i zwolenników. Wśród młodych twórców popularnymi kierunkami są marki modowe czy firmy kosmetyczne. Często profile prowadzonych przez nich biznesów są bezpośrednio związane z wykonywanym zawodem lub pasją. Oto najciekawsze z nich.
Polecany artykuł:
"Szczery" biznes Jessici Alby
Najpierw była Honey Daniels - teraz jest świetnie prosperującą businesswoman. Honest Company to marka współzałożona w 2011 roku przez amerykańską aktorkę Jessicę Albę. Firma zajmuje się produkcją między innymi produktów dla dzieci pozbawionych "szkodliwych chemikaliów" i opartych o naturalne składniki.
W 2015 roku aktorka stworzyła markę kosmetyczną o nazwie Honest Beauty. Firma produkuje ekologiczne kosmetyki do makijażu oraz pielęgnacji. Podobnie jak w przypadku Honest Company - produkty Honest Beauty w swoim składzie zawierają głównie naturalne składniki. Firma notuje stały wzrost. W Polsce kosmetyki Honest Beauty są dostępne w sieci drogerii Douglas.
Nie tylko "żona" Justina Biebera
Kolejną gwiazdą, która postanowiła zainwestować w firmę kosmetyczną jest Hailey Bieber - amerykańska modelka, influencerka, prywatnie żona kanadyjskiego muzyka Justina Biebera.
Marka kosmetyczna Rhode była jedną z najbardziej wyczekiwanych premier w sferze "beauty". Jej premiera miała miejsce 15 czerwca 2022 roku. W dniu premiery Rhode zadebiutowało z trzema kosmetykami pielęgnacyjnymi - tzw. essentialami - czyli najbardziej niezbędnymi produktami będącymi elementami podstawowej rutyny pielęgnacyjnej.
Opakowania, design oraz styl kampanii reklamowej perfekcyjnie wpisują się w aktualne trendy - wszystko jest minimalistyczne, delikatne i subtelne. Nie ma tam zbędnego przepychu - zarówno na zewnątrz jak i "wewnątrz". Składy kosmetyków opracowane zostały we współpracy z najlepszymi dermatologami.
The Mannei - marka którą pokochały zagraniczne gwiazdy
Choć może się to wydać zaskakujące, polska marka The Mannei ma wiele wspólnego z wymienioną wyżej Hailey Bieber. Amerykańska modelka regularnie pojawia się w projektach Sary Boruc-Mannei - o czym polska projektantka z dumą informuje za pośrednictwem mediów społecznościowych.
The Mannei to marka modowa założona przez Sarę Boruc-Mannei. Zadebiutowała w 2020 roku i od razu przebojem "wdarła się do szaf" topowych modelek, aktorek i influencerek z całego świata. Marka stawia na autentyczność i materiały najwyższej jakości. Styl jest odzwierciedleniem stylu Sary. Ubrania marki The Mannei dostępne są w domu handlowym Vitkac oraz na stronie internetowej.
Wytwórnia muzyczna z pazurem
Kompletnie inny - choć zdecydowanie zgodny z zawodem - kierunek obrała Kayah. Artystka zdecydowała się na założenie własnej wytwórni płytowej i agencji koncertowej o nazwie Kayax. Dzięki takiej inwestycji Kayah ma możliwość reprezentowania młodych, zdolnych artystów i podzielenia się z nimi swoim wieloletnim doświadczeniem na polskich i zagranicznych cenach muzycznych.
Spółka została założona w 2001 roku. Jej współzałożycielem jest Tomik Grewiński. Początkowo firma Kayax miała wydawać jedynie albumy Kayah, jednak w 2003 roku postanowiono jej nazwą sygnować płyty innych, głównie początkujących wykonawców. Celem wydawców było promowanie muzyki niszowej i awangardowej. Do artystów reprezentowanych przez Kayax należą między innymi: Mery Spolsky, Krzysztof Zalewski czy Julia Wieniawa.
Z boiska na wybiegi
Grzegorz Krychowiak, oprócz kariery piłkarskiej, wzbudzał zainteresowanie mediów - polskich i zagranicznych - dzięki swoim nietuzinkowym stylizacjom. Choć nieco bardziej złośliwi wyśmiewali jego odważne outfity - nie przeszkodziło mu to w stworzeniu własnej marki modowej.
Balamonte to marka specjalizująca się w szyciu garniturów na miarę w systemie "made to measure". Włosko brzmiąca nazwa nie jest tu przypadkowa. Garnitury są szyte według włoskiej konstrukcji - która jest znacznie lżejsza od standardowej polskiej. Wspólnikiem Grzegorza Krychowiaka jest Marcin Roczniak wieloletni menadżer Vistuli. Warszawski butki Balamonte zlokalizowany jest przy ulicy Wiejskiej 11/1.
Goop - do zobaczenia na Netfliksie!
Jednym z bardziej kontrowersyjnych "gwiazdorskich" biznesów jest marka stworzona przez amerykańską aktorkę Gwyneth Paltrow. Marka nosi nazwę GOOP - co w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza "paskudztwo". Jest to internetowa platforma oferująca produkty na sprzedaż (m.in. naturalne kosmetyki, witaminy, produkty ze strefy "wellness" itp.). Na stronie znajdziemy również warsztaty oraz porady dotyczące chociażby niekonwencjonalnych metod polepszania stylu życia.
O marce zrobiło się głośno za sprawą świecy, której nazwa brzmiała "this smells like my vagina" - to pachnie jak moja wagina. Świeca pomimo kontrowersji, wzbudziła ogromne zainteresowanie fanów aktorki. Na platformie GOOP znajdziemy również gadżety erotyczne.
Na platformie streamingowej Netflix dostępny jest serial dokumentalny zatytułowany "Gwyneth Paltrow i życie w stylu goop", w którym Gwyneth Paltrow i pracownicy portalu goop przyglądają się psychodelikom, leczeniu energią i innym nietypowym tematom ze świata wellness.
Lemiss - nie tylko na jogę
Listę zamyka jedna z najpopularniejszych aktorek i celebrytek młodego pokolenia - Julia Wieniawa. Po stworzonej marce kosmetycznej Jusee, Wieniawa zdecydowała się na założenie marki odzieżowej.
Miała jednak świadomość przesycenia rynku firmami oferującymi dresy, t-shirty oraz standardowe produkty odzieżowe (w których lubują się polscy influencerzy). Zdecydowała się na stworzenie marki oferującej ekskluzywne stroje do jogi oraz odzież sportową.
"LEMISS to marka, która będzie towarzyszyć Ci w aktywnym stylu życia, na drodze do poznania siebie i ciągłego odnajdywania wewnętrznej siły i głębokiej akceptacji. Chcemy tworzyć coś więcej, niż ubrania – budować społeczność, w ramach której kobiety będą mogły motywować się wzajemnie do pracy nad sobą na wielu płaszczyznach, poszukiwania harmonii w codzienności, troski o zdrowie, kształtowania świadomości i brania życia we własne ręce" - czytamy na stronie marki.
Współzałożycielką marki jest Roma Janota a cały zespół współtworzący Lemiss składa się z kobiet i dziewczyn.