Black Friday jest początkiem sezonu zakupów przed Bożym Narodzeniem. Zwyczaj wielkich promocji przywędrował do Polski z USA. W pierwszy piątek do Święcie Dziękczynienia Amerykanie tłumnie uderzają do sklepów, w których królują wielkie przeceny. W Polsce zwyczaj ten z roku na rok nabiera na popularności. Sklepy zewsząd atakują nas informacjami o wielkich promocjach. Faktycznie tego dnia wiele produktów można kupić taniej ale nie znaczy to, że nasza czujność może być mniejsza, warto pamiętać o nieuczciwych praktykach sprzedawców a także prawach konsumenta jakie nam przysługują.
Zobacz również: Ogromne promocje na elektronikę w Black Friday. Niskie ceny na otwarcie nowych Mi Store [ZDJĘCIA]
Czy mogę reklamować towar?
Jeżeli produkt kupiony stacjonarnie ma ma wadę, możemy zwrócić go do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia zakupu. Należy jednak pamiętać, że zasada ta nie obowiązuje w przypadku gdy dany produkt był przeceniony właśnie z powodu danego defektu i było to wyraźnie zaznaczone.
Jakie są warunki reklamacji?
Według obowiązujących przepisów klient Może żądać naprawy, wymiany towaru lub obniżenia ceny. Sklep musi rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeżeli wada jest istotna, można żądać nawet odstąpienia od umowy.
Czy mogę zwrócić produkt?
Możliwość zwrotu zależy od dobrej woli sprzedawcy i to on określa warunki.
Sprawdź także: Kupujący i oszuści kochają Black Friday oraz Cyber Monday
Często zdarza się, że cena jaka nabijana jest przy kasie różni się od tej na metce. W takim przypadku konsument ma prawo nabyć towar w kwocie korzystniejszej.
Również robiąc zakupy przez internet przysługuje nam szereg praw. W przypadku wybrania dostawy kurierem należy pamiętać, że najlepiej jest otworzyć przesyłkę przy dostawcy. Kiedy nie ma takiej możliwości warto nagrać film z jej otwierania.