Bon turystyczny to forma wsparcia dla polskich rodzin w sytuacji osłabienia gospodarki przez pandemię COVID-19. Wynosi on jednorazowo 500 zł na każde dziecko do 18 r. życia oraz jedno dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu, w wysokości 500 zł dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Bon turystyczny przyznawany jest niezależnie od dochodu rodziców. Za pomocą bonu można dokonać płatności za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne realizowane przez przedsiębiorcę turystycznego lub organizację pożytku publicznego na terenie kraju. To teraz bardzo ważne, bo właśnie na próbę otwarto hotele i pensjonaty. Polski Bon Turystyczny ma formę elektronicznego bonu, ważnego do końca marca 2022 r. Bon można wykorzystać na terenie Polski do opłacenia m.in.: pobytu w hotelu, pensjonacie, gospodarstwie agroturystycznym, czy na kolonii lub obozie harcerskim, a także obozie sportowym lub rekreacyjnym. W związku z bonami pojawia się cały czas wiele pytań, przybywa też przedsiębiorców, którzy chcieliby do tego programu dołączyć. Ale mogą być trudności z pozyskaniem ważnych informacji. W związku z koniecznością przeprowadzenia prac serwisowych, w nocy z 20 na 21 lutego w godzinach 01.00 - 06.00, infolinia Polskiego Bonu Turystycznego będzie niedostępna (tel. 22 11 22 111). W tym czasie można kierować zapytania w sprawie bonu turystycznego na adres [email protected].
Bon turystyczny nie działa? Infolinia też będzie zamknięta
Polski Bon Turystyczny cieszy się sporym powodzeniem. Jednak bywają z nim też trudności. W najbliższym czasie przedsiębiorcy oferujący usługi w ramach bonu turystycznego czy też sami zainteresowani nim klienci mogą mieć kłopoty z wyjaśnianiem potencjalnych kłopotów. Infolinia, która ma im służyć będzie nieczynna. Jak to możliwe? W jaki sposób będzie można zasięgać języka w sprawach związanych z bonem turystycznym? Sytuacja wielu przedsiębiorców i turystów nie jest zatem prosta.