Polski Bon Turystyczny wchodzi w życie. Jednak okazuje się, że Polacy mają wiele niejasności w tej sprawie. Turyści nie wiedzą dokładnie, kiedy mogą z niego korzystać i w jaki sposób, a osoby oferujące usługi turystyczne nie wiedzą, jak mają pobierać pieniądze z bonu od turystów. Wszelkie wątpliwości na bieżąco można rozwiać, dzwoniąc na całodobową infolinię. Wszelkie informacje w sprawie Polskiego Bonu Turystycznego można uzyskać od piątku pod numerem telefonu 22 11 22 111.
Polski Bon Turystyczny jest odpowiedzią rządu na kryzys, jaki dotkną polską turystykę w dobie pandemii. Bon ma wartość 500 zł i ma być wsparciem dla rodzin z dziećmi do 18. roku życia. Szczególne wsparcie otrzymają rodziny z dziećmi z niepełnosprawnością (1000 zł zamiast 500 zł).
Jak otrzymać bon? Nie trzeba składać dodatkowych wniosków o przyznanie bonu. Trzeba go będzie jedynie aktywować. Aby otrzymać bon należy mieć konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Formalności są bliźniaczo podobne do tych, stosowanych przy 500+. Zarejestrować można się za pomocą Profilu Zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz niektórych systemów bankowości internetowej. Kiedy twoje dane zostaną potwierdzone, bon zostanie aktywowany w systemie. Trzeba go będzie okazać podczas rezerwacji pobytu lub najpóźniej przy zakwaterowaniu.