McDonald's

i

Autor: Mike Mozart flickr.com McDonald's

Fast food

Burgerowy gigant modyfikuje przepisy. Co zmieni się w McDonald's?

McDonald's twierdzi, że to mała korekta, a smakosze mówią, że rewolucja – gigant fast foodu wprowadza zmiany w bułkach, serach i sosach m.in. w takich klasykach jak Big Mac.

Wieści z korporacji z Chicago zdecydowanie wywołują poruszenie: McDonald's wprowadza kilka zmian w kluczowych składnikach swoich klasyków. Wdrożenie w USA zostało poprzedzone testami na innych rynkach międzynarodowymi – w tym europejskim. W Niemczech innowacje są obecnie testowane w wybranych restauracjach – ujawniła niemiecka centrala firmy w Monachium, odpowiadając na pytanie portalu Food-service.de.

Lista optymalizacji obejmuje Big Maca i Double Cheeseburgera. Dostaną „pulchniejsze bułeczki, bardziej ciągnący się ser, więcej cebuli i ulepszony sos”.

Według McDonald's bułeczki będą „bardziej miękkie i bardziej pulchne”. Ser będzie bardziej topliwy, ciągnący się i smaczniejszy. Cebula zostanie teraz umieszczona na kotletach, gdy są jeszcze na grillu, dzięki czemu będzie miała bardziej soczysty, karmelizowany smak.

– Odkryliśmy, że małe zmiany, takie jak udoskonalenie naszego procesu przygotowań, jak  dostosowanie ustawień grilla w celu lepszego smażenia, złożyły się na sporą różnicę w uczynieniu naszych burgerów jeszcze smaczniejszymi – stwierdza Chad Schafer, starszy dyrektor McDonald's ds. innowacji kulinarnych.

Testy na rynkach międzynarodowych

Nawiasem mówiąc, innowacje nie debiutują w Stanach Zjednoczonych. Najpierw testy przeprowadzono na klientach takich rynków, jak Australia, Kanada, Austria i Belgia. Centrala firmy twierdzi, że poprawiony smak klasycznych burgerów zyskał „entuzjastyczne recenzje”. 

W Austrii ulepszone produkty weszły do sprzedaży na początku marca. – Pragniemy  zawsze oferować naszym gościom wyjątkowe doznania smakowe, dlatego regularnie testujemy smak naszych produktów i sprawdzamy, jak możemy je ulepszyć. Chcemy poprawić przygotowanie i składniki naszych popularnych klasyków, po to wynieść je na nowy poziom smaku – mówi Andrea Fanschek, kierownik zespołu marketingu ds. innowacji w żywności w McDonald's Austria. Oprócz Big Maca nowa receptura i sposób przygotowania obejmuje wszystkie klasyki burgerów, takie jak hamburgery, cheeseburgery, Hamburger Royal z serem, Hamburger Royal TS, Filet-o-Fish, McChicken oraz produkty Junior Promotion

Amerykańska prapremiera

Mimo świetnych opinii klientów z rynków globalnych firma zdecydowała ponownie przetestować nowinki w niektórych regionach USA, w tym w Los Angeles, Seattle, Denver, San Francisco, Las Vegas, Salt Lake City, Tucson, Arizonie, Portland, Oregon i Sacramento w Kalifornii, nim zostały wprowadzone w całym kraju.

McDonald’s nie ma ostatnio dobrej prasy. Na początku kwietnia firma trafiła na pierwsze strony gazet z powodu negatywnych głosów. Gigant fast foodu zwolnił setki pracowników w swoich oddziałach i obniżył płace w ramach globalnej restrukturyzacji firmowanej przez CEO Chrisa Kempczinskiego.

A w Polsce? W Polsce czekamy na premierę ulepszonych klasyków, a na razie Bogusław Linda tańczy w reklamie nowego burgera z kurczakiem – McCrispy.

Sonda
Często odwiedzasz restaurację McDonald's?
Tańczące z Promocjami 27.04

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze