Wieści z korporacji z Chicago zdecydowanie wywołują poruszenie: McDonald's wprowadza kilka zmian w kluczowych składnikach swoich klasyków. Wdrożenie w USA zostało poprzedzone testami na innych rynkach międzynarodowymi – w tym europejskim. W Niemczech innowacje są obecnie testowane w wybranych restauracjach – ujawniła niemiecka centrala firmy w Monachium, odpowiadając na pytanie portalu Food-service.de.
Lista optymalizacji obejmuje Big Maca i Double Cheeseburgera. Dostaną „pulchniejsze bułeczki, bardziej ciągnący się ser, więcej cebuli i ulepszony sos”.
Według McDonald's bułeczki będą „bardziej miękkie i bardziej pulchne”. Ser będzie bardziej topliwy, ciągnący się i smaczniejszy. Cebula zostanie teraz umieszczona na kotletach, gdy są jeszcze na grillu, dzięki czemu będzie miała bardziej soczysty, karmelizowany smak.
– Odkryliśmy, że małe zmiany, takie jak udoskonalenie naszego procesu przygotowań, jak dostosowanie ustawień grilla w celu lepszego smażenia, złożyły się na sporą różnicę w uczynieniu naszych burgerów jeszcze smaczniejszymi – stwierdza Chad Schafer, starszy dyrektor McDonald's ds. innowacji kulinarnych.
Testy na rynkach międzynarodowych
Nawiasem mówiąc, innowacje nie debiutują w Stanach Zjednoczonych. Najpierw testy przeprowadzono na klientach takich rynków, jak Australia, Kanada, Austria i Belgia. Centrala firmy twierdzi, że poprawiony smak klasycznych burgerów zyskał „entuzjastyczne recenzje”.
W Austrii ulepszone produkty weszły do sprzedaży na początku marca. – Pragniemy zawsze oferować naszym gościom wyjątkowe doznania smakowe, dlatego regularnie testujemy smak naszych produktów i sprawdzamy, jak możemy je ulepszyć. Chcemy poprawić przygotowanie i składniki naszych popularnych klasyków, po to wynieść je na nowy poziom smaku – mówi Andrea Fanschek, kierownik zespołu marketingu ds. innowacji w żywności w McDonald's Austria. Oprócz Big Maca nowa receptura i sposób przygotowania obejmuje wszystkie klasyki burgerów, takie jak hamburgery, cheeseburgery, Hamburger Royal z serem, Hamburger Royal TS, Filet-o-Fish, McChicken oraz produkty Junior Promotion
Amerykańska prapremiera
Mimo świetnych opinii klientów z rynków globalnych firma zdecydowała ponownie przetestować nowinki w niektórych regionach USA, w tym w Los Angeles, Seattle, Denver, San Francisco, Las Vegas, Salt Lake City, Tucson, Arizonie, Portland, Oregon i Sacramento w Kalifornii, nim zostały wprowadzone w całym kraju.
McDonald’s nie ma ostatnio dobrej prasy. Na początku kwietnia firma trafiła na pierwsze strony gazet z powodu negatywnych głosów. Gigant fast foodu zwolnił setki pracowników w swoich oddziałach i obniżył płace w ramach globalnej restrukturyzacji firmowanej przez CEO Chrisa Kempczinskiego.
A w Polsce? W Polsce czekamy na premierę ulepszonych klasyków, a na razie Bogusław Linda tańczy w reklamie nowego burgera z kurczakiem – McCrispy.