- Gdy w październiku br. zamykaliśmy jubileuszowy 50. numer magazynu Raport CSR wiedzieliśmy już, że nadszedł czas, aby zrobić kolejny ważny krok – tłumaczą przedstawiciele redakcji. Już 26 stycznia 2022 r. w Warszawie odbędzie się I Kongres ESG. To inicjatywa, za którą stoi Instytut ESG oraz Raport CSR. To będzie pierwszy okrągły stół poświęcony kwestiom zrównoważonego rozwoju dla wszystkich zainteresowanych grup – od administracji rządowej, biznesu, organizacji pozarządowych po środowisko naukowe i medialne.
- Wiedza, jej praktyczne zastosowanie oraz popularyzowanie mają fundamentalne znaczenie, bo o rozwoju i upadku cywilizacji decydowały dwa elementy. Pierwszym, do niedawna niezależnym od człowieka, były zmiany klimatyczne. Drugim była wiedza, czyli nauka i innowacyjność. Teraz musimy zadbać o obydwa, czemu służy idea I Kongresu ESG – mówi Damian Kuraś, dyrektor Instytutu ESG.
Raport jest przygotowywany co kwartał przez redakcję portalu RaportCSR.pl oraz Instytut ESG (dawniej Instytut Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju). Partnerami Raportu są Agencja Informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Akademia Zarządzania i Rozwoju oraz "Super Biznes".
W każdej edycji wybierane są projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.
Laureaci: Platforma Przemysłu Przyszłości i Carrefour Polska
Pierwszy z laureatów, Platforma Przemysłu Przyszłości, został wyróżniony w 51. edycji Raportu CSR za wzmacnianie kompetencyjności i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, a także wspieranie ich transformacji w kierunku przemysłu 4.0. - Platforma powstała właśnie po to, aby pomagać przedsiębiorcom dokonywać transformacji cyfrowej. Musimy pamiętać, że każde przedsiębiorstwo, które dokona wewnętrznych zmian, jest cegiełką budującą zmiany w naszej gospodarce – mówi Dawid Solak, p.o. prezesa Platformy Przemysłu Przyszłości.
- Stworzyliśmy zestaw narzędzi tworzących kompletną całość i które kompleksowo mogą obsłużyć zainteresowane podmioty. Uświadamiamy, informujemy i ukierunkowujemy przedsiębiorców w drodze do zmian – dodaje prezes Solak.
Drugim laureatem został Carrefour Polska za działania prowadzone na rzecz pracowników. Firma zdobyła też w tym roku tytuł Pracodawcy Godnego Zaufania.
– W przyszłym roku Carrefour będzie świętował swoje 25-lecie w Polsce. Mamy poczucie, że w tym czasie stworzyliśmy w naszej firmie stabilne i godne zaufania miejsce pracy dla blisko 12 tys. pracowników – mówi Justyna Orzeł, wiceprezes, dyrektor HR i sekretarz generalna Carrefour Polska. – Tworząc dynamiczną i inkluzywną firmę, nie boimy się zmian ewolucyjnych i rewolucyjnych.
Raport CSR czyli kompendium dobrych praktyk
W Raporcie, w wywiadzie numeru, redakcja rozmawia z Anetą Siwargą - wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej - o działaniach edukacyjnych fundacji dotyczących bezpiecznego używania wyrobów pirotechnicznych. Publikuje też relację z XI. edycji Konkursu o Tytuł Pracodawcy Godnego Zaufania. W numerze znajdziemy też wiadomości z branży, m.in. przeczytamy o działaniach popularnej sieci sklepów Żabka, których celem jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności, a także o sukcesie międzynarodowej grupy Leonardo, właściciela fabryki śmigłowców PZL-Świdnik, która znalazła się wśród liderów Indeksów Zrównoważonego Rozwoju Dow Jones.
W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. Benefit Systems, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, Gemini, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, KGHM Polska Miedź, PKP Energetyka oraz Emitel.