W ciągu najbliższych dwóch lat przybędą w naszym kraju 22 tysiące metrów kwadratowych powierzchni przeznaczonej na outlety – wynika z raportu „Always in. The Outlet Centre Market in Poland opublikowanego przez BNP Paribas Real Estate Poland.
Zobacz: Szkodliwe substancje w biżuterii
W Polsce działa już 13 typowych centrów wyprzedażowych zajmujących powierzchnię 213 tys. mkw. W najbliższych latach rynek ma powiększyć się o kolejne outlety, które mają powstać w Warszawie i Bydgoszczy. Potencjał w tym zakresie jest również na Śląsku i w Rzeszowie.
Przestrzenie te zmienią swój charakter. Nie są już tylko zbiorem wielu sklepów oferujących końcówki kolekcji, ale coraz częściej funkcjonują one jak nowoczesne galerie handlowe ze strefami relaksu i rozrywki. Oprócz tego centra outletowe coraz dokładniej dobierają najemców i wzbogacają swoją ofertę o sklepy ze sprzętem rtv i artykułami do wyposażenia domów.
Zobacz: Sądowa batalia o śmigłowce dla polskiej armii
Centra outletowe cieszą się dużym zainteresowaniem w Polsce. Choć zwykle lokalizowane są na obrzeżach dużych miast, to na brak ruchu nie mogą narzekać. W Polsce pod marką Neinver działa kilka centrów (Faktory): w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie. Dwa lata temu odwiedziło je 13 mln klientów. W pierwszym półroczu ubiegłego roku zakupy zrobiło tam już o 0,5 mln klientów więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Źródło: BNP Paribas, newseria.pl