W wiadomości do sklepu należy podać następujące informacje:
- numer zamówienia
- numer przesyłki
- datę, do której przesyłka miała zostać dostarczona
Sklep powinien odpowiedzieć na wiadomość w ciągu 14 dni. Jeśli tak się nie stanie, należy wysłać do sklepu list polecony za potwierdzeniem odbioru z żądaniem wyjaśnienia sprawy lub zwrotu pieniędzy.
Jeśli przesyłka nie dotarła w terminie i sklep nie podjął żadnych działań, można złożyć reklamację w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK może nałożyć na sklep karę pieniężną za naruszenie praw konsumenta.
W przypadku, gdy przesyłka została dostarczona po terminie, ale jest uszkodzona lub niekompletna, należy skontaktować się z kurierem lub przewoźnikiem. Kurier powinien spisać protokół szkody, który będzie podstawą do reklamacji.
Oto szczegółowe kroki, które należy podjąć, gdy przesyłka nie dotarła w terminie:
- Sprawdź tracking przesyłki. Jeśli przesyłka jest w drodze, ale spóźnia się, skontaktuj się z kurierem lub przewoźnikiem, aby dowiedzieć się, co się dzieje.
- Skontaktuj się ze sklepem internetowym. Sklep jest odpowiedzialny za przesyłkę, dlatego to on powinien podjąć działania w celu wyjaśnienia sytuacji i rozwiązania problemu. W wiadomości do sklepu podaj następujące informacje: numer zamówienia, numer przesyłki; datę, do której przesyłka miała zostać dostarczona
- Oczekuj na odpowiedź sklepu. Sklep powinien odpowiedzieć na wiadomość w ciągu 14 dni. Jeśli tak się nie stanie, wysłaj do sklepu list polecony za potwierdzeniem odbioru z żądaniem wyjaśnienia sprawy lub zwrotu pieniędzy.
- Składaj reklamację w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli sklep nie podjął żadnych działań, można złożyć reklamację w UOKiK. UOKiK może nałożyć na sklep karę pieniężną za naruszenie praw konsumenta.
- Reklamuj przesyłkę u kuriera lub przewoźnika. Jeśli przesyłka została dostarczona po terminie, ale jest uszkodzona lub niekompletna, należy skontaktować się z kurierem lub przewoźnikiem. Kurier powinien spisać protokół szkody, który będzie podstawą do reklamacji.
Pamiętaj, że w przypadku zakupów online masz prawo do zwrotu pieniędzy, jeśli przesyłka nie dotarła w terminie lub jest uszkodzona lub niekompletna.
Polecany artykuł: