Rynek wód w butelkach w Polsce w ubiegłym roku odnotował 7 proc. wzrost, osiągając wartość 3,81 mld zł.
Z danych Euromonitor International wynika, że w ubiegłym roku statystyczny Polak wydał na wody butelkowane średnio 99 zł. Rok wcześniej roczna kwota przekraczała 92 zł, a w 2013 r. na wody butelkowane kosztowały przeciętnego Kowalskiego 88 zł.
Zobacz: Czy nauczyciele w Polsce mało zarabiają?
A jakie wody Polacy kupują najczęściej i najchętniej? Według raportu Euromonitor International pierwsze miejsce na rynku wód butelkowanych w Polsce w 2015 roku zajęła firma Danone Waters, właściciel firmy Żywiec Zdrój SA. Lokatę drugą zajęła firma ZL Nałęczów Zdrój (marka Cisowianka), a trzecią Nestle SA (Nałęczowianka). Tuż za podium znalazła się Ustronianka i Coca-Cola (Kropla Beskidu).
Źródło: portalspozywczy.pl