Jednostronne zmiany postanowień umownych bez podstaw prawnych i bez informowania klientów o przyczynach i okolicznościach zarzucił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kolejnej instytucji - Credit Agricole Bank Polska. Nieprawidłowości dotyczyły m.in. zmian wysokości opłat za wybranie gotówki z bankomatów, które nie wiadomo, czy wcześniej zostały umieszczone w regulaminie, a bank nie zawarł tej informacji w późniejszych wiadomościach do klientów.
Zobacz także: CBOS: Dla 62 proc. Polaków wypełnienie PIT-u to łatwizna
Kolejnym zarzutem jest fakt wykorzystywania przez instytucję systemu e-bankowości, który „nie posiadał cech trwałego nośnika" i nie powinien on być wykorzystywany do komunikacji z klientami.
Bank już w trakcie postępowania zadeklarował rekompensatę strat dla klientów i usunięcie skutków praktyk. Jak wynika z wypowiedzi prezesa UOKiK, Marka Niechciała jest to pierwszy przypadek z kilkunastu obecnie kontrolowanych, kiedy podmiot dobrowolnie zgodził się z wydaną opinią już podczas procesu kontroli.
Sprawdź również: Wiceminister finansów podała się do dymisji. W ministerstwie była 31 lat!
W ramach rekompensaty Credit Agricole ma zaproponować korzystającym z jego usług zawarcie aneksów do obowiązujących umów, a zmiany, które były wprowadzane w latach 2013-2015 mają zostać wynagrodzone zwrotem pobranych opłat oraz prowizji. Oprócz tego wszyscy klienci, którzy otrzymali od banku wiadomość nieposiadającą pełnych danych, będą mogli za darmo wybierać gotówkę z bankomatów na terenie Polski oraz za granicą. O tym fakcie bank ma poinformować poszkodowanych listownie.
Źródło: /UOKiK