Sprawa została nagłośniona po tym, jak jedna z winiarni na portalu społecznościowym opublikowała fragment pisma. W piśmie urząd dzielnicy powołuje się na wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego ( II GSK 982/17 z dnia 13 lipca 2017 r.), który uznał, że eksponowanie alkoholu w witrynie jest jego reklamą. I z uwagi na zakaz reklamy alkoholu zabrania eksponowania go pod groźbą cofnięcia koncesji.
Czytaj też: Duże ograniczenia w sprzedaży alkoholu
- (...) w terminie do 31 grudnia 2017 r., proszę o zaaranżowanie witryn sklepowych, w których eksponowane są napoje alkoholowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. w taki sposób, aby nie dochodziło do naruszenia ustawowego zakazu reklamy poprzez popularyzację znaków towarowych napojów alkoholowych." - pisze urząd do właścicieli sklepów z napojami wyskokowymi i winarni.
Zobacz: Rząd likwiduje monopolowe
Źródło: businessinsider.com.pl