Allegro. Gigant e-handlu ma konkurencję
Allegro to gigant e-commerce na polskim rynku. Ta platforma shoppingowa jest najpopularniejszą formą e-handlu w Polsce. W związku z tym bardzo często pojawiają się kolejni pretendenci do odebrania jej tego tytułu lub przynajmniej zachwiania jej pozycją.
Dotychczas największe szanse mieli na to: amerykański Amazon, chiński AliExpress czy pochodząca z Singapuru platforma Shopee. W 2021 roku na rynku pojawił się koeljny "przeciwnik" - tym razem stworzony w Polsce.
Erli.pl to horyzontalna platforma e-commerce przeznaczona zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych. Skupia handel nowymi, oryginalnymi towarami z takich kategorii, jak m.in.: dziecko, elektronika, uroda, sport oraz zdrowie - informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Platforma Erli wchodzi na rynek e-commerce z przytupem
14 września 2022 roku platforma Erli wystosowała komunikat, w którym zapewniła, że rusza z programem, którego głównym celem jest przyciągnięcie sprzedawców. To z kolei ma spowodować znaczący wzrost potencjalnych klientów. Wśród benefitów są m.in. prowizje - zdecydowanie niższe od tych oferowanych przez Allegro.
"Już dawno mówiło się, że coś musi się zmienić, musi powstać alternatywa dla obecnych graczy - marketplace z niskimi prowizjami, umożliwiającymi sklepom oferowanie niskich cen kupującym. Wspólnie z topowymi rynkowymi graczami odpowiadającymi za najważniejsze elementy biznesu zbudowaliśmy środowisko przyjazne dla sprzedających. Ich koszty sprzedaży online obniżą się na tyle, że będą w stanie mocno obniżyć ceny i zaoferować realnie najtańsze produkty w Polsce. To pierwszy etap planu obniżenie całkowitych kosztów w e-commerce poniżej 10 proc. wartości obrotu" - poinformował w komunikacie prezes Erli Adam Ciesielczyk cytowany przez portal Puls Biznesu.
Erli podejmuje odważne kroki. Dyrektor o strategii marki
Erli.pl zapowiedziała, że przeznaczy 50 milionów złotych w kuponach na kampanie Google Ads - kupony będą przeznaczone dla sprzedających.Każdy sprzedający dostanie na start 3 tys. zł na kampanie - przytacza "PB". Ta kwota ma pokryć połowę standardowego budżetu a prowizja od transakcji również będzie zwracana w postaci kuponów.
"To nie jest jednorazowe działanie, ale długofalowa strategia, którą zamierzamy konsekwentnie prowadzić i rozwijać, budując e-commerce przyszłości" - powiedział Adam Ciesielczyk. Ponadto platforma gwarantuje pokrycie części kosztów związanych z dostawami do paczkomatów InPostu (dla kupujących są one bezpłatne - przy zamówieniach powyżej 39 złotych). Platforma Erli pokrywa także koszty związane z płatnościami za pośrednictwem PayU.
InPost o propozycji i współpracy z Erli
"W InPoście zawsze wspieramy inicjatywy, które zwiększają konkurencyjność polskiego biznesu. Najnowsza propozycja Erli.pl niewątpliwie do takich należy. Mimo że w ostatnich latach polscy przedsiębiorcy coraz skuteczniej przenoszą biznes do sieci, to nie wszyscy partnerzy towarzyszący im w tym procesie, potrafią odkrywać ich prawdziwy potencjał" - poinformował Michał Lis, dyrektor sprzedaży krajowej InPost cytowany przez "PB".
Czy Allegro powinno czuć się zagrożone?
Aktualnie platforma shoppingowa Erli posiada 12 300 zarejestrowanych użytkowników oferujących na sprzedaż około 10 milionów produktów. Miesięcznie Erli.pl odwiedza około 5 milionów użytkowników.
W przypadku Allegro wyniki są zdecydowanie bardziej imponujące. 13,4 mln aktywnych kupujących - każdy z nich wydaje rocznie średnio 3 200 złotych. Towary wystawia na niej ok. 135 000 profesjonalnych sprzedawców. W pierwszym półroczu platforma wykazała 22,9 mld złotych w kwestii łącznej wartości sprzedaży wszystkich produktów i usług za jej pomocą. Przełożyło się to bezpośrednio na 3 miliardy złotych przychodów, pochodzących głównie z prowizji, usług reklamowych i finansowych - informuje Puls Biznesu. Warto podkreślić, że są to wyniki pochodzące wyłącznie z rynku polskiego. W 2021 roku Allegro przejęło czeskie platformy Mall i We|Do.