- Deutsche Bank informuje o odnotowaniu pojedynczych prób ataków hakerskich na Klientów korzystających z systemu bankowości internetowej db easyNET. W ramach zidentyfikowanych prób ataków wykorzystywane jest złośliwe oprogramowanie instalowane na komputerach użytkowników systemu – ostrzega klienktów korzystających z bankowości elektronicznej Deutsche Bank.
Jak informuje bank, hakerzy używają złośliwego oprogramowania, aby przechycić Numer Identyfikacyjny i Kod Dostępu Użytkownika korzystającego z bankowości elektronicznej. Gdy uda im się zdobyć te dane, nieuprawniona osoba loguje się do systemu i tworzy nowy, fałszywy szablon. Ten wymaga jednak autoryzacji SMS i właśnie na ten etap transakcji uczula bank. O ile autoryzacja SMS jest potrzebna za każdym razem, kiedy klient realizuje przelew elektroniczny, o tyle do utworzenia szablonu również niezbędna jest autoryzacja SMS. Nie należy wpisywać kodu z SMS-a, jeżeli na stronie służącej do logowania w systemie bankowości internetowej pojawi się fałszywy komunikat informujący o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. (Internauta zostaje poproszony przez hakerów o potwierdzenie, że zapoznał się z treścią komunikatu poprzez podanie hasła SMS.)
Przeczytaj również: Wielkie przekręty na wirtualnych giełdach
Jeżeli otrzymasz wiadomość wraz z hasłem autoryzacji SMS, mimo że nie robisz żadnego przelewu, oznacza to, że jesteś ofiarą próby ataku hakerskiego. Przykładowa treść komunikatu SMS może brzmieć: „Db operacja nr x, operacja z dn. x, szabl. zwykly-nowa nazwa:x na rach: xxxx...xxxxxxxx. Hasło: xxxxxxxx". Pod żadnym pozorem nie wpisuj otrzymanego kodu, w przeciwnym razie potwierdzisz utworzenie nowego szablonu transakcji w systemie bankowości elektronicznej. Za jego pomocą hakerzy mogą dokonać niepożądanych przelewów z twojego konta.
Zobacz także: Wielki atak na wirtualną giełdę. Hakerzy ukradli bitcoiny warte 65 mln dolarów
- Jeśli zauważą Państwo nietypowy wygląd strony logowania Banku, prosimy o przerwanie logowania i niezwłocznie skontaktowanie się z Infolinią Banku (dzwoniąc pod numer 801 18 18 18, +48 12 625 80 00) – można przeczytać w komunikacie Deutsche Banku z 23 września.
Aby uniknąć kradzieży danych, przed zalogowaniem się do systemu bankowości elektronicznej należy sprawdzić, czy adres strony logowania zaczyna się od „https". Jest to informacja o certyfikacie bezpieczeństwa na danej stronie internetowej – oznacza bezpieczne połączenie internetowe. Dodatkowo powinno się upewnić, czy na pasku stanu przed adresem strony internetowej znajduje się ikona kłódki. Certyfikat wystawiony dla banku można wyświetli się po kliknięciu w kłódkę – przypomina Deutsche Bank.
Źródło: ebank.db-pbc.pl