„Z danych YouTube wynika, że odsetek polskich kanałów, których zarobki osiągają 5-cyfrowe kwoty lub większe wzrósł o ponad 35 proc. r/r." – czytamy w komunikacie. "W Polsce już ponad 2 tysiące kanałów ma ponad 100 tysięcy subskrypcji, co oznacza wzrost o ponad 20 proc. r/r. Jeszcze dynamiczniej – bo o 30 proc. – wzrosła liczba kanałów, które mają ponad 1 mln subskrypcji. Jest już ich w Polsce ponad 150” - podaje Oxford Economics.
Jak wynika z badań, 55 proc. osób tworzących treści zgodziło się, że publikowanie materiałów na YouTube stworzyło dla nich nowe możliwości również poza platformą.
Planujesz kupno mieszkania? Zrób to teraz! „Ceny muszą wzrosnąć”
„65 proc. podmiotów działających w branży kreatywnej przyznało, że dzięki platformie mają większą kontrolę nad prawami do swoich materiałów niż w przypadku tworzenia treści dla tradycyjnych mediów” – czytamy dalej.
Z raportu wynika, że 57 proc. twórców i twórczyń zgodziło się z twierdzeniem, że YouTube pomaga im eksportować treści do międzynarodowych odbiorców, do których inaczej nie mieliby dostępu.
Ponadto, 42 proc. badanych, poszukując nowej pracy, korzysta z platformy jako narzędzia pomagającego im rozwinąć nowe umiejętności potrzebne na rynku pracy, podał Oxford Economics.
Badanie zostało przeprowadzone przez Oxford Economics. W modelowaniu ekonomicznym Oxford Economics wykorzystano wyniki ankiet i publicznie dostępne dane, aby oszacować wkład YouTube w najważniejsze wskaźniki ekonomiczne, takie jak PKB i zatrudnienie.