23. stycznia jest Dniem bez Opakowań Foliowych. Problem z niepotrzebnym plastikiem rozwiązuje sieć sklepów Żabka. Jak mówi Anna Grabowska, wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska - statystyczny Polak używa rocznie średnio ok. 490 toreb z tworzywa sztucznego, dlatego redukcja plastiku to temat ważny nie tylko dla pracowników i franczyzobiorców Żabki, ale także dla konsumentów. Klienci są coraz bardziej świadomi wpływu człowieka i jego codziennych decyzji na stan środowiska naturalnego. Dlatego zdecydowaliśmy się wycofać z naszej sieci torby plastikowe i zastąpić je torbami papierowymi, co już ma miejsce w ponad połowie naszych sklepów.
Rewolucyjny program. Żabka będzie zbierać plastikowe butelki od klientów
Już niedługo klienci sieci będą mogli także kupić w Żabce gorącą kawę na wynos w ekologicznym kubku pochodzenia roślinnego z nowym papierowym wieczkiem. Proces wycofywania plastikowych materiałów z Żabki potrwa jeszcze przez kilka kolejnych miesięcy. Redukcja plastiku to jedno z najważniejszych działań odpowiedzialności społecznej Żabki w obszarze ekologii. Opakowania jej produktów marek własnych powstawały z produktów przyjaznych środowisku. Jako pierwsza sieć handlowa wprowadziła w swoich markach własnych – Foodini, Wycisk, S! i OD NOWA – butelki pochodzące w 100 proc. z recyklingu (tzw. rPET). Żabka zrezygnowała także z dodawania do dań gotowych plastikowych sztućców, wprowadza wieczka papierowe w 100 proc. biodegradowalne nie zawierające mikroplastiku.