E-commerce błogosławieństwem dla operatorów pocztowych. Rozmowa z Grzegorzem Kurdzielem z Poczty Polskiej [WIDEO]

2019-10-08 17:28 HB/Kaja
Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej. Kongres 590 Rzeszów
Autor: Beata Olejarka

E-commerce staje się coraz ważniejszy w strategicznej roli biznesu pocztowego. Innowacje i cyfryzacja to wyzwanie przed jakim stoi rynek przesyłek kurierskich oraz operatorzy pocztowi. Nie ma rozwoju polskiej gospodarki bez podążania tą ścieżka. O wyzwaniach i innowacjach rozmawialiśmy, podczas Kongresu 590 w Rzeszowie, z Grzegorzem Kurdzielem, członkiem zarządu Poczty Polskiej.

- Niektórzy mówią, że e-commerce jest swego rodzaju błogosławieństwem dla operatorów pocztowych. W sytuacji gdy liczba tradycyjnej korespondencji listowej maleje, Poczta Polska była poniekąd zmuszona do znalezienia nowego źródła dochodu. Stał się nim w długiej perspektywie strategicznej właśnie e-commerce. W tym momencie przychody z tego tytułu nie stanowią jeszcze takiej siły jak byśmy chcieli. (…) W tej chwili około 60 proc. przychodów Poczty Polskiej stanowią tradycyjne usługi listowne, nadal obsługujemy ponad półtora miliarda przesyłek rocznie. Jednak waga e-commerce będzie wzrastać i będzie się to zmieniać.

Zobacz także: Rozwój rolnictwa to innowacje. Rozmowa z dr Grzegorzem Kądzielawskim z Grupy Azoty [WIDEO]

Najnowsze