Książki można było zdobyć po zebraniu 15 naklejek, wydawanych za zakupy powyżej 40 zł lub kupić w atrakcyjnej cenie 9,99 zł/szt. Biedronka promuje czytelnictwo już od dekady. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedawała rocznie średnio ok.12 mln egzemplarzy książek.
- Już niemal od 10 lat książki są stałym elementem oferty Biedronki – można je znaleźć we wszystkich sklepach sieci. Z roku na rok są coraz bardziej popularne. Jednak efekt naszej akcji "Gang Słodziaków", czyli 1 mln wydanych egzemplarzy obu części przygód Słodziaków przekroczył nasze najśmielsze oczekiwania. Cieszymy się, że w tak pozytywny sposób udało nam się wpłynąć na zwyczaje czytelnicze Polaków – mówi Piotr Szymanowicz, lider akcji "Gang Słodziaków".
Sklep zachęca do czytania
Biedronka podejmuje wiele starań, by zachęcić klientów do czytania. Jedną z akcji jest konkurs Piórko. Tytuły wydane w efekcie wszystkich czterech edycji konkursu sprzedały się już w 130 tys. egzemplarzy. Biedronka, we współpracy z Fundacją "Czas dzieci", organizowała też skierowany do dzieci "Ostry Dyżur Literacki". W ramach przedsięwzięcia dzieci otrzymywały symboliczną receptę na książkę wraz z zaleceniami pomagającymi rozwijać kompetencje czytelnicze.
Nie zapominając o dorosłych, sieć cyklicznie wprowadza na półki zarówno klasyki literatury, jak i najnowsze bestsellery. Organizuje także akcje promujące ofertę książkową, jak np. „2 mln książek za 4,99 zł”.
W ramach akcji Gangu Słodziaków do zdobycia oprócz książek, były również maskotki. Cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że Biedronka zamówiła ich trzy dodatkowe dostawy.