Jak wynika z raportu „Polacy w świecie wina” przygotowanego przez Makro Polska, najczęściej kupujemy wino w tych samych sklepach co artykuły spożywcze. 35 proc. badanych wskazało dyskonty, 28 proc. zaś hipermarkety. Zaledwie 11 proc. ankietowanych wybiera specjalistyczne sklepy.
- Sklepy sieciowe są zdecydowanie bardziej rozpoznawalne. Mają również do dyspozycji narzędzia marketingowe, na które po prostu tradycyjnego sklepu, prowadzonego przez jednego właściciela, nie stać. Z naszych doświadczeń wynika, że wprowadzenie lepszego wina do sklepu powoduje wzrost koszyka zakupowego. Powoduje to, że konsumenci częściej wracają do danego sklepu – mówi Irmina Trefoń, manager ds. rozwoju sieci Odido w Makro Polska.
Blisko 70 proc. Polaków deklaruje, że pija wina. Najczęściej wybierają wina czerwone. Aż 40 proc badanych wskazało, że lubi wino półsłodkie, 39 proc. zaś półwytrawne. Najchętniej sięgamy po ten trunek w domu bądź na spotkaniach z przyjaciółmi.
Wybierając się do sklepu Polacy przede wszystkim sugerują się ceną alkoholu, jego smakiem i wytrawnością. Nie jest raczej dla nasz istotny szczep, z którego jest produkowane dane wino. Co ciekawe, Polacy przyznają, że nie są znawcami tego trunku i otwarcie mówimy o naszej niewiedzy.
Aż czterech na pięciu Polaków kupuje wina za mniej niż 30 złotych. Szczególnie osoby w wieku od 21 do 30 lat (45 proc.) Zaledwie 2 proc. ankietowanych pozwala sobie na wina powyżej 50 złotych. Cena kupowanego wina jest też zróżnicowana ze względu na miejsce zamieszkania – im mniejsza miejscowość, tym chętniej kupowane są wina najtańsze
Źródło: dlahandlu.pl/mediamakro.pl