- Polska ma ogromny potencjał, aby wyjść na międzynarodowe rynki z innowacyjnymi produktami. Uruchamiamy coraz więcej zachęt podatkowych na rozwój technologii i badania - powiedziała Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz, otwierając konferencję inaugurującą program "PFR Projektanci Innowacji".
Jak dodała minister, innowator to nie jest solista. Do powstania ciekawego projeku potrzebny jest zespół. - Dlatego ważne są takie programy jak Projektancj Innowacji PFR, który uczy tej współpracy - stwierdziła. Polacy, którzy chcą skorzystać z okazji do pobudzenia genu innowacyjności będą mogli wziąć udział w bezpłatnych warsztatach, które odbędą się w 6 miastach: Warszawie, Lublinie, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie i Poznaniu. Zdaniem Emilewicz Polska jest szczególnie dobrym miejscem na taki eksperyment, ponieważ to nasz kraj jest "garażem" Europy, w którym powstają technologie i nowe biznesy.
- Takie ogólnopolskie programy, jak "Projektanci Innowacji PFR", są potrzebne, aby wspierać kulturę innowacji - uczyć współpracy, pokazywać jak szybko zbudować produkt. Ten projekt ma zasilić cały ekosystem innowacji w Polsce - powiedział na konferencji Paweł Borys, prezes PFR.
Wspólna inicjatywa Google i PFR to w sumie 160 godzin szkoleń i 1200 uczestników. Po wiedzę do organizatorów zgłosili się głównie młodzi ludzie. Dużą część stanowią studenci, którzy dopiero raczkują na rynku pracy, albo dopiero planują rozpoczęcie kariery. Na zajęciach spotkają się z wykwalifikowanymi trenerami, którzy będą uczyć kreatywnego myślenia i tworzenia innowacyjnych pomysłów metodą "design thinking". Zdaniem prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju, w przyszłości lekcje Google'a zaowocują innowacyjnymi pomysłami oraz nowymi produktami i rozwiązaniami.
- Design thinking to usystematyzowany proces rozwoju pomysłu od początkowej idei do stworzenia prototypu. Tą metodą na co dzień posługują się przy tworzeniu innowacyjnych produktów pracownicy Google, którzy teraz podzielą się wiedzą z uczestnikami warsztatów. Specjalni trenerzy pokażą jak zidentyfikować realne problemy użytkowników, tworzyć radykalnie innowacyjne rozwiązania i testować stworzone koncepcje produktów i usług - tłumaczą autorzy projektu.