Grill węglowy

i

Autor: SHUTTERSTOCK Ogromny wzrost cen produktów na grilla

Grillowanie coraz droższe. Ogromny wzrost cen mięsa, kiełbasy i węgla!

2022-06-17 16:58

Galopująca drożyzna nie ominęła ulubionej rozrywki Polaków. Produkty na grilla kosztują coraz więcej. Wzrosty cen są dwucyfrowe. Węgiel w ciągu roku zdrożał o ponad połowę, a mięso i kiełbasy o ponad 22 proc. Z analizy przeprowadzonej dla dziennika „Rzeczpospolita”wynika, że podwyżka cen produktów na grilla okazała się większa niż średni wzrost cen 51 artykułów nabywanych na co dzień, odnotowany w maju.

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez UCE RESEARCH i Hiper-Com Poland dla dziennika „Rzeczpospolita”, od 1 maja do 5 czerwca 2022 produkty spożywcze kupowane na grilla były droższe średnio o 18,1 proc. niż rok wcześniej. Sprawdzono przeciętną wartość cenową 28 artykułów i okazało się, że podwyżka jest większa niż średni wzrost cen 51 produktów nabywanych na co dzień, odnotowany w maju.

Wzrost cen produktów na grilla – co zdrożało najbardziej?

Najmocniej poszła w górę podstawowa kategoria, czyli mięso i kiełbasy – o 22,6 proc. Kolejne miejsca w zestawieniu mają warzywa z prawie 20 proc. Na trzeciej pozycji znalazły się art. inne, wśród których jest m.in. pieczywo. Wzrost wyniósł 17,4 proc. Sosy, marynaty i przyprawy zdrożały minimalnie, o niecałe 5 proc. podrożały napoje. Podsumowując - 19 artykułów żywnościowych podrożało, a tylko 4 nieznacznie potaniały. 

Tańczące z Promocjami 14.06

Ogromna podwyżka ceny węgla

Na grilla niezbędne jest nie tylko żywność. Koniecznie musimy kupić węgiel, rozpałkę do grilla czy tacki. Niespożywcze artykuły potrzebne na grilla zdrożały średnio aż o 29,1 proc. Wzrosły ceny węgla – aż o 53,7 proc., jednorazowych kubków – o 45,7 proc., tacek – 28,5 proc, a także rozpałek do grilla – o 24,4 proc. Ceny węgla potrzebnego do grillowania nadal będą mocno rosły. Ten sam los czeka rozpałkę.

– Na wyższy wzrost cen artykułów potrzebnych na grilla niż innych kategorii produktowych zdecydowanie wpływa sezonowość i zwiększony popyt. Konsument o wiele łatwiej akceptuje droższe okazjonalne zakupy niż codzienne, zaspokające jego podstawowe potrzeby. Jednocześnie większość produktów potrzebnych do grillowania należy do grup towarów, które ostatnio odnotowały najbardziej dynamiczny wzrost cen, jak mięso czy pieczywo – tłumaczy Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland.

Sonda
Lubisz grillować?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze