Grupa Ferrero inwestuje w oszczędzanie wody i energii [CSR]

2017-04-07 15:00

Już po raz 7. Grupa Ferrero International zaprezentowała Raport „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu". W raporcie czytamy m.in. o celach firmy, które mają zostać zrealizowane do 2020 r. To m.in. 40 proc. redukcja emisji CO2 z działalności produkcyjnej oraz redukcja o 30 proc. emisji gazów cieplarnianych z transportu i przechowywania.

Ferrero, jeden z największych na świecie producentów słodyczy, swój biznes opiera w dużej mierze na społecznej odpowiedzialności. W aktualnie opublikowanym raporcie dotyczącym działalności CSR podkreśla, że od 2009 roku fabryki firmy ograniczyły emisję dwutlenku węgla o ponad 30 proc., a zużycie wody spadło o 25 proc. Ponad 92 proc. odpadów jest segregowanych i wysłanych do odzysku.

Czytaj także: Mali przedsiębiorcy zaoszczędzą na ZUS. Zobacz, ile [INFOGRAFIKA]

– Społeczną odpowiedzialność mamy wpisaną w nasze DNA – podkreśla Małgorzata Szleszyńska, dyrektor ds. relacji korporacyjnych, instytucjonalnych i PR w Ferrero Polska Commercial. – We wszystkich fabrykach wdrażamy niemal od samego początku cały system ochrony środowiska, w którym nasze zobowiązania związane z redukcją CO2 i oszczędnością wody są postawione na bardzo wysokim poziomie. To nie tylko kwestia trzymania się pewnych norm, ale staramy się środowisko jeszcze lepiej chronić.

Grupa Ferrero do 2020 roku zakłada 40 proc. redukcję emisji CO2 z działalności produkcyjnej i 30 proc. emisji gazów cieplarnianych z transportu i przechowywania. Inwestuje też w zieloną energię. Firma przykłada dużą wagę do pochodzenia wykorzystywanych w produkcji surowców. Już teraz 100 proc. kawy czy jaj ma certyfikat produkcji zrównoważonej. Do 2020 roku całkowite dostawy kakao, orzechów laskowych i cukru trzcinowego mają pochodzić ze zrównoważonych źródeł.

– CSR to są również działania takie jak Kinder + Sport, program edukacyjno-sportowy, który zatacza coraz szersze kręgi wśród dzieci i młodzieży. W tej chwili jesteśmy obecni w trzech dyscyplinach sportu, przede wszystkim w minisiatkówce – zaznacza Szleszyńska. W ramach projektu Kinder+Sport w 25 krajach na świecie zrealizowano ponad 3,1 tys. wydarzeń, a w program zainwestowano blisko 11 mln euro.

Grupa jest obecna w 53 krajach na wszystkich zamieszkanych kontynentach. Zatrudnia blisko 41 tys. pracowników, reprezentujących przeszło 100 narodowości, w 22 zakładach produkcyjnych, 8 zakładach przetwórczych i 6 gospodarstwach rolnych. Produkty Grupy są sprzedawane w ponad 170 krajach całego świata. Swój udział, w silnej pozycji Grupy, ma również Polska. W 1992 r. w miejscowości Belsk Duży na Mazowszu powstał zakład produkcyjny, który dziś zatrudnia już blisko 1500 osób i jest jednym z najważniejszym ogniw w całym łańcuchu dostaw na rynki Europy i świata.

 

Źródło: materiały prasowe

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze