W ubiegłym tygodniu podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury Marcin Horała, wiceminister funduszy i polityki regionalnej i pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego pytany był o całkowitą kwotę poniesioną dotychczas na realizację inwestycji. - Całkowita suma jest bardzo trudna do zdefiniowania. Czy mówimy o cash flow, czy mówimy o podpisanych umowach, które są wiążące - powiedział Horała. - Sprawozdania finansowe spółki CPK, czyli te dane do grudnia są zgodnie z wszelkimi obowiązkami sprawozdawczymi publicznie dostępne - mówił Horała. Horała odniósł się także do finansowania CPK ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Wiceszef resortu przyznał, że udział CPK w KPO "nie jest jakiś gigantyczny".
W ramach projektu CPK w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK ma zostać wybudowany do 2027 r. wraz z realizacją niezbędnych połączeń z komponentami sieci kolejowej i drogowej.