Lilia, instagram, Jermak

i

Autor: Super Express TV

Instagram pracuje nad nową aplikacją. Na czym będzie polegała?

2018-09-07 11:36

Amerykańskie media donoszą, że gigant mediów społecznościowych – internetowy album zdjęciowy, Instagram pracuje nad stworzeniem aplikacji zakupowej. Już od 2017 roku możemy kupować produkty z poziomu zdjęć wstawianych przez sklepy online, teraz ma powstać specjalnie dedykowana ku temu aplikacja.

W 2012 roku Instagram został kupiony przez Facebook’a za 1 mld dolarów. Dziś jest on obok właśnie Facebook’a jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Jednak jak przestrzegają eksperci portale Zuckerberga muszą uważać. Młodzież coraz częściej sięga po inne rozwiązania, takie jak Snapchat. Wymusza to poniekąd na gigantach social media ciągłe zmiany i unowocześnianie się pod kątem nastolatków.

W 2016 roku Facebook uruchomił platformę Marketplace. Pozwala ona wyszukiwać, sprzedawać i kupować za pośrednictwem portalu społecznościowego. W listopadzie 2017 roku została ona uruchomiona także w Polsce. Podobna ścieżka rozwoju może spotkać Instagrama. Zarówno Facebook jak i Instagram to gigantyczne platformy reklamowe. Praktycznie wszystkie liczące się marki mają tam swoje profile. Aktualnie Instagram ma miliard aktywnych użytkowników miesięcznie oraz działa na nim już 25 mln przedsiębiorstw.

Jak podają amerykańskie media aplikacja zakupowa na Instagrama miałaby się nazywać IG Shopping i być niezależna od mobilnej wersji serwisu. Właściciele platformy nie komentują na razie doniesień mediów i jak wynika z nieoficjalnych przecieków, wprowadzenie aplikacji nie jest jeszcze przesądzone.

Inwestycje w aplikacje zakupowe jest jednym najpopularniejszych rozwiązań na jakie decydują się internetowi potentaci. Nic dziwnego, e-commerce rozwija się wyjątkowo dynamicznie i cały czas ten segment rynku zakupowego ma olbrzymi potencjał. Dostrzegają to również rywale Facebook’a, dlatego też wprowadzenie nowych aplikacji zakupowych może okazać się wyjątkowo trudne. W samym Google Play, w kategorii „Zakupy” znajdziemy w sumie aż 98 tysięcy aplikacji zakupowych – są wśród nich programy lojalnościowe, gazetki promocyjne, aplikacje z kuponami czy typowe aplikacje sprzedażowe.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze