Miejsce na meble

i

Autor: Shutterstock

Jak odzyskać 10 proc. ceny zakupów w Agata Meble i Black Red White?

2016-10-19 18:53

Oba sklepy są zobowiązane oddać klientom 10 proc. wartości zakupów, gdyż mylnie informowały o rabatach. Jak w praktyce odzyskac stracone pieniądze z zakupów w Agata Meble i Black Red White? Wyjaśniamy.

Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10 procentowy rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. Jak przekonuje Urząd, w rzeczywistości w salonach Agata Meble i BRW klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach.

Zobacz również: Robiłeś zakupy w Agata Meble lub Black Red White? Sklepy muszą oddać ci 10 proc. ceny

Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto, obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach Prezesa UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich.

Agata Meble
UOKiK podaje, że chodzi o klientów, którzy w okresie promocji "20 rat 0% albo rabat 10% na cały asortyment towarów - wybierz promocję dla siebie" obowiązującą w okresie od 2 do 15 lutego 2015r. oraz "30 rat 0% albo rabaty 30% na cały asortyment towarów – wybierz promocję dla siebie" obowiązującą od 23 lutego do 8 marca 2015 r. dokonali w salonach Agata Meble zakupu towarów w ramach innych promocji cenowych dostępnych w czasie prowadzenia powyższych akcji promocyjnych (Gazetki Promocyjne, Wyprzedaże, Super Okazje, Promocja "East- Time", Promocja "Mega, Rabat Korporacyjny, Rabat Incydentalny) i nie skorzystali w tym zakresie z promocji rat 0 proc.

Dlatego teraz mogą się zgłaszać do dowolnych salonów Agata Meble w okresie 3 miesięcy od daty ukazania się ogłoszenia prasowego wraz z dowodem dokonania zakupu powyższych towarów, uzyskają zwrot części ceny towaru (dodatkowy rabat) w wysokości 10 proc. ceny sprzedaży.

Podobna sytuacja dotyczy klientów, którzy w okresie promocji "10 rat 0% i rabat 10%- skorzystaj z dwóch promocji na raz" obowiązującej w okresie od 13 marca do 22 marca 2015 r.

BRW
Black Red White informuje, że reklama promocji "RABAT 10% na CAŁY ASORTYMENT"- styczeń 2015r. ("Cały Asortyment") w sieci dystrybucji BRW w okresie od 2 do 12 stycznia 2015r., mogła wprowadzać konsumentów w błąd. Sugerowała bowiem, że rabat Cały Asortyment dotyczył całego asortymentu BRW, podczas, gdy nie był on udzielony na towary objęte innymi promocjami, akcjami wyprzedażowymi lub na tzw. hity cenowe.

Dlatego firma zobowiązana została do zwrotu konsumentom 10 proc. ceny od każdego produktu BRW zakupionego w sieci dystrybucji BRW w okresie od 02 do 12 stycznia 2015 r., jeżeli nie był objęty rabatem Cały Asortyment. Klienci mogą żądać ww. zwrotu 10 proc. ceny w terminie 3 miesięcy od daty ukazania się ogłoszeń prasowych, publikacji na stronie internetowej Spółki lub otrzymania w tej sprawie maila.

Żądanie wraz z oryginałem lub kopią dowodu zakupu można przesłać mailem albo zgłosić się do wybranych salonów. W zgłoszeniu należy podać imię, nazwisko oraz nazwę i numer rachunku bankowego (przy zwrocie przelewem), bądź adres pocztowy (przy zwrocie przekazem pocztowym).

Dowodem zakupu jest paragon, faktura, wydruk z terminala (przy płatności kartą), wyciąg z rachunku bankowego (przy płatności karta lub przelewem) lub potwierdzenie zamówienia przesłane mailem (w przypadku sprzedaży internetowej). BRW może zażądać oryginału dowodu zakupu, jeżeli pozytywna weryfikacja na podstawie kopii lub numeru dokumentu zakupu nie będzie możliwa. BRW zwróci wymaganą kwotę nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia zgłoszenia żądania przez konsumenta po spełnieniu przez niego warunków uprawniających do zwrotu.

 

Źródło: UOKiK

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze