Marzysz o dochodowym biznesie? O otwarciu firmy, która nie tylko będzie przynosić zyski, ale także dawać satysfakcję? Pomyśl o otwarciu własnej placówki bankowej. Prowadzenie jej na zasadach franczyzy jest prostsze, niż ci się wydaje. Na starcie, a także na wszystkich etapach działalności, możesz liczyć na wsparcie franczyzodawcy, a nawet na zwrot nakładów poniesionych na otwarcie placówki.
Banki rozszerzają swoją działalność i coraz chętniej otwierają placówki partnerskie. Taka współpraca opłaca się obydwu stronom. Dlaczego? Bank zdobywa nowe rynki i zwiększa liczbę klientów, a ty bez zbyt dużych nakładów finansowych masz szansę na uruchomienie dobrze prosperującego biznesu. Warto skorzystać z takiej oferty. Zwłaszcza jeśli marzysz o własnej firmie, a boisz się ryzyka. Na starcie ułatwieniem będzie na pewno znajomość branży finansowej. Banki chętniej decydują się na współpracę z partnerami, którzy mają doświadczenie w branży - na przykład pracowali wcześniej w jakiejś instytucji finansowej i wiedzą, jak jest ona zarządzana. Nie jest to jednak regułą. Najważniejsze, żeby partner był dynamiczny i przedsiębiorczy.
Nie musisz dyspono wać dużym kapitałem
Otwarcie placówki może cię kosztować od ok. 10 tys. nawet do ok. 60 tys. zł. Jednak dzięki temu, że już na początku otrzymasz wsparcie od macierzystego banku, nie startujesz od zera. Koszty otwarcia zależą przede wszystkim od lokalizacji punktu oraz od tego, jak poważnego remontu wymaga lokal. Na konkretne zyski możesz liczyć już po kilku miesiącach działalności. Twoja placówka będzie rozpoznawalna przez klientów, ponieważ działasz pod skrzydłami uznanej marki.
Recepta na sukces
Otwarcie placówki partnerskiej ma istotną zaletę - korzystasz z wielokrotnie już sprawdzonej metody na udaną działalność. Otrzymujesz też nazwę handlową i logo. Będziesz także otrzymywać pomoc finansową, np. na promocję czy szkolenia pracowników. Przez cały czas będziesz ściśle współpracować z bankiem, z którym podpiszesz umowę franczyzową. Placówki partnerskie działają jak oddziały własne banku i oferują popularne produkty finansowe, np. konta osobiste, kredyty gotówkowe i hipoteczne, lokaty czy karty kredytowe, w tym także produkty dla osób prowadzących własną działalność.
Jak wybrać ofertę?
Na rynku dostępnych jest wiele ofert współpracy. W zasadzie każdy liczący się bank daje możliwość otwarcia placówki opartej na zasadzie partnerstwa. Warto szukać takiego banku, który prężnie się rozwija i jednocześnie zapewni ci konkretne wsparcie na początku oraz w trakcie bieżącej działalności. I tak na przykład Alior Bank oferuje pomoc w wyborze lokalizacji, a dodatkowo, jeśli zdecydujesz się na współpracę do końca 2011 roku, otrzymasz zwrot nakładów na uruchomienie placówki (do 12 tys. zł). Ponadto Alior Bank zapewnia partnerom oraz pracownikom placówki kompleksowe szkolenia produktowe, procesowe i z zakresu obsługi klienta. Dostarcza także pakiet materiałów startowych, m.in. plakaty, ulotki, stojaki ekspozycyjne. Zakup mebli, oprogramowania, a także sprzętu biurowego i IT zostanie zrefundowany. Bank może nawet pomóc w ich instalacji.
Zaczynam współpracę i co dalej
Partner nie jest pozostawiony sam sobie. Banki świetnie zdają sobie sprawę, że równie ważne, jak pomoc przy uruchomieniu placówki, jest wsparcie w późniejszej działalności. Alior Bank na przykład zapewnia budżet na lokalne działania reklamowe, pomoc w realizacji lokalnych akcji promocyjnych oraz materiały promocyjne i kampanijne. Oprócz tego możesz liczyć na opiekę menedżera regionu. Aby móc zapewnić profesjonalne usługi, ty oraz twoi pracownicy będziecie brać udział w cyklicznych szkoleniach z zakresu nowych produktów czy standardów jakości obsługi.
Wystarczą tylko cztery proste kroki
Krok 1
Wypełnij zgłoszenie dostępne na stronie internetowej www.partner.aliorbank.pl i prześlij je na adres [email protected].
Krok 2
Po weryfikacji twojej aplikacji bank prześle ci materiały dotyczące zasad działania placówek partnerskich (w tym umowę agencyjną).
Krok 3
Spotkaj się z menedżerem regionu. Podczas rozmowy menedżer wyjaśni ci wszystkie ewentualne wątpliwości i odpowie na twoje pytania. Jeśli masz propozycję lokalu - przyślij zdjęcia.
Krok 4
Po otrzymaniu akceptacji menedżera regionu i dyrektora oddziału, z którym będziesz współpracował, podpisujesz z Alior Bankiem porozumienie wstępne. Teraz zaczyna się proces adaptacji i wyposażania lokalu oraz szkolenia.
Dariusz Warchoł, właściciel placówki partnerskiej Alior Banku w Jaśle: Dobry partner to klucz do sukcesu
- Zanim otworzył pan przedstawicielstwo Alior Banku, miał pan doświadczenie w branży finansowej?
- Owszem. W branży bankowej działam od 9 lat. Wcześniej pracowałem w kilku instytucjach finansowych, gdzie zdobyłem bogate doświadczenie. Uczestniczyłem także w tworzeniu sieci oddziałów dwóch różnych banków - nie byłem laikiem w dziedzinie bankowości.
- Podobnych ofert współpracy jest na rynku wiele. Dlaczego zdecydował się pan właśnie na Alior Bank?
- Zdobyte wcześniej doświadczenie pomogło mi w podjęciu decyzji i ocenie propozycji różnych banków oferujących podobny model współpracy. Wybrałem, moim zdaniem, najkorzystniejszą i najbardziej przejrzystą ofertę współpracy. Bo to gwarancja stabilności dla mojego biznesu.
- A o lokalizacji lokalu zdecydował pan sam, czy pomagał panu w tym przedstawiciel banku?
- Otworzyłem placówkę w moim rodzinnym mieście. Znam lokalny rynek bardzo dobrze i to pomogło mi w znalezieniu odpowiedniego punktu. Wspólnie z menedżerem regionalnym, który ma kilkunastoletnie doświadczenie w tej branży, zdecydowaliśmy, że to właśnie tu otworzymy placówkę bankową.
- Na jaką pomoc mógł pan liczyć przy otwieraniu placówki?
- Mogłem liczyć na wsparcie ze strony ludzi z centrali Alior Banku zarówno w kwestiach merytorycznych, szkoleń, procesów, jak i samej adaptacji lokalu.
Otrzymałem od banku również zwrot środków, które wydałem na otwarcie placówki. Pozwoliło to na refundację nakładów poniesionych m.in. na meble, komputery i drukarki. Co ważne, bank zadbał też o wsparcie marketingowe i promocyjne.
- A teraz, w trakcie bieżącej działalności, nadal może pan liczyć na wsparcie ze strony Alior Banku?
- Oczywiście, Alior Bank pokrywa koszty ulotek, realizacji projektów reklamowych w ramach lokalnych działań marketingowych, czy chociażby wyklejania reklam na witrynach okiennych. Otrzymujemy również ryczałtową kwotę na lokalne działania marketingowe.
- Mówi się, że początki biznesu to droga przez mękę. Czy rzeczywiście było ciężko?
- Rozpoczynając działalność, napotyka się różnego rodzaju trudności i tego nie da się uniknąć. Ale są to problemy głównie związane z adaptacją lokalu lub różnego rodzaju sprawy administracyjne. Da się przetrwać.
- Teraz jest łatwiej? Jak wygląda pana dzień pracy?
- Swój biznes prowadzę półtora roku i jest on już ustabilizowany. Ani dochody, ani sprawy kadrowe nie spędzają mi snu z powiek. Jest spokojnie, ale też dynamicznie. A to w biznesie najważniejsze.
- Co doradziłby pan osobom, które decydują się na współpracę z Alior Bankiem?
- Jak najszybsze podjęcie decyzji o otwarciu placówki partnerskiej Alior Banku. Dlaczego? Moim zdaniem dobry partner do klucz do sukcesu. Dzięki niemu stworzyłem sobie miejsce pracy i zajęcie, które daje mi dużo satysfakcji. Jeśli miałbym coś doradzić, to ważne jest, aby do tego biznesu podejść z zaangażowaniem i na bieżąco uczestniczyć w rozwoju swoim i swoich pracowników. Z mojego doświadczenia wynika, że wtedy i klienci są zadowoleni, i biznes świetnie prosperuje.
Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci w Alior Banku: Szukamy przedsiębiorczych partnerów.
Alior Bank oferuje najbardziej korzystne na rynku warunki otwarcia placówki franczyzowej. Zwracamy partnerom nakłady poniesione na otwarcie placówki, m.in. na remont lokalu, do kwoty 12 tys. zł. Bank finansuje także zakup sprzętu IT oraz oznakowanie placówki. Co bardzo istotne, służymy pomocą na każdym etapie prowadzenia placówki - począwszy od jej zakładania, poprzez pomysły na sprzedaż produktów w danej miejscowości, techniki sprzedaży, jak i rozbudowane szkolenia. Proponujemy także kompleksowe szkolenia dla partnera i pracowników - zarówno w zakresie produktów, jak i obsługi oraz bezpieczeństwa. Przed otwarciem placówki partnerskiej oraz w późniejszym okresie na potrzeby bieżącej działalności parter otrzymuje także wsparcie marketingowe i promocyjne.
Jaki powinien być nasz przyszły partner? Przedsiębiorczy. Powinien też znać lokalny rynek. Mile widziane jest doświadczenie w sprzedaży produktów bankowych lub ubezpieczeniowych, jednak nie jest to warunek konieczny. Systematyczność, łatwość nawiązywania kontaktów biznesowych, otwartość na wyzwania - to cechy osobowości przydatne w każdym biznesie, również w prowadzeniu placówki partnerskiej Alior Banku.
Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt z Michałem Szymczakiem (adres e-mail: [email protected]). Więcej informacji, jak zostać partnerem Alior Banku, jest dostępnych na www.partner.aliorbank.pl