Impact 2022. Paweł Kikosicki

i

Autor: Paweł Jaskółka/SUPER EXPRESS Impact 2022. Paweł Kikosicki

Jak technologia rewolucjonizuje zdrowie? Odpowiada Paweł Kikosicki z Centrum e-Zdrowia

2022-05-17 8:59

Paweł Kikosicki z Centrum e-Zdrowia opowiedział nam na Impact'22 jak nowoczesne technologie zmieniają oblicze opieki medycznej. Jak narzędzia takie jak teleporady i aplikacje wpłynęły na życie pacjentów? Co jeszcze w planach mają eksperci od medycznych technologii? Obejrzyjcie nasz wywiad.

Państwa jednostka odpowiada za większość narzędzi technologicznych, z których dziś korzystają pacjenci. Proszę powiedzieć coś więcej na ten temat.

Paweł Kikosicki: Oferujemy naszym pacjentom szereg usług. Jesteśmy uznawani za jednostkę, która odpowiada za cyfryzację ochrony zdrowia. Główne zadania związane są z wymianą danych medycznych miedzy placówkami. Oferujemy szereg usług dla pacjentów. Naszym flagowym produktem jest aplikacja mojeIKP. która zawiera szereg udogodnień dla pacjentów. Możemy sprawdzić receptę, skierowanie, zobaczyć, gdzie się leczyliśmy. Ostatnio wprowadziliśmy nowe usługi, takie jak przypomnienie o konieczności wzięcia leków a w planach mamy szereg nowych usług.

Na liście projektów, przy których pan pracował znajdziemy m.in. Telefoniczną Informację Pacjenta, Infolinia Narodowego Programu Szczepień. To funkcjonalności z których korzystała większość pacjentów. Jak wygląda przygotowanie takich usług?

To produkty, które realizowałem jeszcze w Narodowym Funduszu Zdrowia. Weszły w kanon usług, z których korzystają pacjenci. Planowanie takiej infolinii nie jest proste. Ważne jest aby pacjenci mogli dodzwonić się szybko. Infolinia musi być dostępna. nie możemy czekać pół godziny na słuchawce, więc konieczna jest odpowiednia obsada do tego przygotowana merytorycznie. Połączenia są monitorowane, więc konieczny jest nadzór. Wielki szczyt infolinii nastąpił podczas pandemii. Jednego dzień dzwoniło nawet 300 tys. osób. Są to dwa narzędzia, które podczas pandemii bardzo pomogły obywatelom.

Paweł Kikosicki Impact 22

Paweł Kikosicki w NFZ odpowiadał m.in za projekt Telefonicznej Informacji Pacjenta (800190590), czyli pierwszej, całodobowej i bezpłatnej infolinii, na której można uzyskać informację dotyczącą praw pacjenta oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dyrektor Paweł Kikosicki wdrażał także infolinię Narodowego Programu Szczepień (989) oraz przygotowywał koncepcję i organizował stanowiska ds. profilaktyki i promocji zdrowia w salach obsługi oddziałów wojewódzkich NFZ. Pełnił nadzór nad stroną pacjent.gov.pl oraz – wspólnie z zespołem – koordynował współpracę z organizacjami pacjentów w formie Forum Organizacji Pacjentów

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze