Jak wysłać pismo ogólne przez internet?

2020-05-21 12:14

Żadna z usług internetowych urzędów nie jest tak popularna jak... pismo ogólne. Ten dokument codziennie trafia do urzędów w kilku tysiącach kopii. W sumie od początku tego roku do końca kwietnia Polacy wysłali do urzędów ponad 355 tysięcy pism ogólnych. W styczniu – 61 461, w lutym – 58 257, w marcu – 96 934 i w kwietniu – 138 880. Jeśli nadal macie problem z obsługą e-usług, przypominamy jak elektronicznie wysłać pismo ogólne.

Podkarpacki Urząd Wojewódzki wznawia od poniedziałku bezpośrednią obsługę klientów!

i

Autor: Pixabay.com

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu.
Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.

Pismo ogólne służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez internet i które nie mają oddzielnych formularzy.

- Nie ma jednej kategorii spraw, którą można dzięki niemu załatwić. Jest ich wiele. To może być pytanie, zażalenie, wyjaśnienie, podanie lub wniosek. Aby nie tworzyć kilku niepotrzebnych bytów, np. pisma wyjaśniającego, pisma – pytania do urzędu, czy specjalnego druku na zażalenie, stworzyliśmy jedno pismo. Ogólne. Sami widzicie, że tak jest prościej. Aby z niego skorzystać nie potrzebujecie pieczątek, ani teczek. Potrzebujecie za to internetu i profilu zaufanego. Jeśli macie internet, w większości przypadków szybko założycie też profil zaufany - tłumaczy Ministerstwo Cyfryzacji.

ZOBACZ TEŻ: Polscy twórcy gier nie boją się koronawirusa. W tej branży ostatnie wydarzenia to złoty okres

Przed wysłaniem dokumentu należy przygotować elektroniczne wersje załączników, które chcecie wysłać razem z pismem.

Oto jak przesłać pismo ogólne przez internet:

  • Wejdź na stronę www.GOV.PL lub na konto Mój GOV i wybierz e-usługę „Wyślij pismo ogólne”. Kliknij „Wyślij pismo ogólne”. 
  • Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo. Dokumenty możesz wysłać do np. ministerstw, urzędów gminy, urzędów centralnych, urzędów skarbowych, szkół publicznych, publicznych zakładów opieki zdrowotnej czy sanepidu. 
  • Wypełnij formularz.
  • Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  • Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.
  • Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).

ZOBACZ TEŻ: Składki ZUS w dobie koronawirusa. Tarcza antykryzysowa

Największe dzbany pandemii. "Będzie dobrze" Adama Federa, odc. 41

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki