Praca/praca sezonowa

i

Autor: SHUTTERSTOCK Praca/praca sezonowa

Jak znaleźć pracowników po pandemii? Forum Ekonomiczne zdradzi pracodawcom tajemnicę sukcesu

2021-09-02 15:29

Wpływ pandemii na rynek pracy jest ogromny. W Polsce w wielu branżach brakuje pracowników. Zatem by znaleźć dobrych pracowników, pracodawcy muszą po prostu podnosić wynagrodzenia. A i to bywa niewystarczające. Pracodawcy stanęli przed trudnym zadaniem i dwoją się troją, by zatrudnić fachowy personel i zbudować zespół profesjonalistów. Czy budowanie przez firmy wizerunku dobrego miejsca pracy może zachęcić kandydatów do zmiany pracodawcy? Bardzo rozbudowana odpowiedź na takie pytanie padnie podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

W Polsce mamy rynek pracownika, przynajmniej w wielu branżach doszło do takiej właśnie sytuacji. Problemy ze skompletowaniem zespołów mają specjalistyczne firmy produkcyjne, przedsiębiorstwa budowlane, ale i korporacje. Wpływ na taką właśnie sytuację mają dwie rzeczy: konkurencja pomiędzy pracodawcami i demografia. Każda nowa inwestycja generuje miejsca pracy i ściąga z rynku dostępne osoby. A okazuje się, że jest ich coraz mniej. Firmy zatem ostro walczą o dobrych pracowników. Pierwszym sposobem na przyciągnięcie pracownika jest wynagrodzenie. Ale i to nie zawsze jest wystarczające. Niektóre firmy decydują się na działania długofalowe. Jednym z nich jest employer branding, czyli zabiegi z pogranicza HR i marketingu. Polega on na reklamowaniu się firmy jako atrakcyjny pracodawca. Komunikaty o stabilnej kondycji firmy, atrakcyjnych benefitach czy dostępnych możliwościach rozwoju trafiają do mediów budują odpowiedni wizerunek przedsiębiorstwa. Jakie strategie stosują najlepsi? O tym będą rozmawiać uczestnicy panelu poświęconego employer brandingowi podczas zbliżającego się Forum Ekonomicznego w Krynicy. Udział w dyskusji wezmą m.in.: Marzena Machałek, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki; Marcin Chludziński, Prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A.; Marta Florczak, Członek Zarządu ds. Personalnych Lidl Polska ds. Personalnych; Rafał Mrówka ze Szkoły Głównej Handlowej; Artur Miernik, Partner w EY;Cezary Kaźmierczak Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Tańczące z promocjami (26.08.)
Sonda
Czy firmy powinny dopłacać pracownikom do pracy zdalnej?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze